Breda hjul / Skärmbreddare
Breda hjul / Skärmbreddare
Har nyligen köpt 13/7-fälgar till min Mini -98. Har "torrprovat" dom och det ser väldigt brett ut. Nu undrar jag om man kanske måste skära bort lite plåt ur hjulhusen? Vill helst inte höja bilen. Vilka skärmbreddare är bäst? Tycker att tajta skärmar är snyggast, men, kan jag ha det?
Ni som har breddat och donat, stort eller litet, få höra.
Ni som har breddat och donat, stort eller litet, få höra.
ofta "tubbar" man bakskärmarna också om man vill ha en låg bil, ska själv göra det men jag kör på 10"
Det är lite svårt att förklara i ord så här är en grym länk på hur man gör:
http://turbominis.co.uk/forums/index.ph ... tid=121011
//mackan
Det är lite svårt att förklara i ord så här är en grym länk på hur man gör:
http://turbominis.co.uk/forums/index.ph ... tid=121011
//mackan
De jag köpt är Superlite Performerance 13/7 med Yokohama lågprofildäck. Fram tar de i riktigt ordentligt, går i stort sett bara att köra rakt fram. Bak så går det, såvida fjädringen inte bottnar. Min 98:a är en vanlig standard, inte med sportspack eller va det nu heter.
De kojor som såldes med 13/6 original, vad hade de för modifikationer i gentligen?Större hjulhus?Annan framvagn?
De kojor som såldes med 13/6 original, vad hade de för modifikationer i gentligen?Större hjulhus?Annan framvagn?
HejB F Ekvall skrev:Nu vet jag hur jag ska göra. Minispares säljer Rover sportspack skärmbreddare, till villka man kan ladda ned montagemallar att printa ut. Dom hade även lister för att styva upp skärmkanterna efter att man skurit i dom. Så får det bli.
Tänk på att printa ut dom i rätt format, skiljer lite om man skriver ut dom rakt av.skiljer nån tiondel som blir rätt mycke på stora hela. kolla med måttlinjena på mallarna. Men det kanske var mina grejer som stod fel.... men kolla de iaf för de blir en hel del klippa å klistra.
Jag har även sportspack breddare till salu, men de är gummi kopior som stämmer dåligt med mallarna för borrhålen. Jä.... mjuka går nog knappt å lacka
tja
det tar i något då du svänger fullt men det har ju inte med skärmarna att göra det tar ju på annat ställe men just nu kör jag inte med 13 tums ser bättre ut med 10 tums däck blir ju lite mjukare och ja min är inte ett dug sänkt
mvh carl-martin
mvh carl-martin