död koja
död koja
Kan någon komma på någon lösnining på mitt problem?
Jag besiktade bilen i går utan anmärkning & idag så fick jag soppatorsk & sedan vill den inte starta.
Kan det vara bensinpumpen?
Bilen har stått i 27 år innan jag köpte den & jag drog igång den & besiktigade den så att jag kunde få reda på hur mycket fel det var på den men dom hittade bara en svagt läckande vattenpump(ny beställd på jana).
Jag besiktade bilen i går utan anmärkning & idag så fick jag soppatorsk & sedan vill den inte starta.
Kan det vara bensinpumpen?
Bilen har stått i 27 år innan jag köpte den & jag drog igång den & besiktigade den så att jag kunde få reda på hur mycket fel det var på den men dom hittade bara en svagt läckande vattenpump(ny beställd på jana).
Om den har stått i 27 år så skulle jag nog göra detta:
Rengöra tanken (Som du nu gjort)
Byta bensinfiltret
Byta slangarna för bensinen från tanken till pumpen från pumpen till motorn
Ta bort förgasarn och rengöra denna
Sen när detta är bytt så ska du ta och inhandla dig dessa saker
Ki (Som smörjer och sånt där)
K-Sprit för att förhindra isproppar
Sen skulle jag nog ta och byta olja + patronen/insatsen beroende på vad du har för något! Finns även en perfekt utdrivare för detta (Namnet har jag tappat bort men kan ta reda på vad det är för något) Den rensar bort precis allt som du först häller i INNAN du tömmer
Ta även och kolla luftfiltret ditt
Rengöra tanken (Som du nu gjort)
Byta bensinfiltret
Byta slangarna för bensinen från tanken till pumpen från pumpen till motorn
Ta bort förgasarn och rengöra denna
Sen när detta är bytt så ska du ta och inhandla dig dessa saker
Ki (Som smörjer och sånt där)
K-Sprit för att förhindra isproppar
Sen skulle jag nog ta och byta olja + patronen/insatsen beroende på vad du har för något! Finns även en perfekt utdrivare för detta (Namnet har jag tappat bort men kan ta reda på vad det är för något) Den rensar bort precis allt som du först häller i INNAN du tömmer

Ta även och kolla luftfiltret ditt