Kopplar inte ur!

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
NBöregård

Kopplar inte ur!

Inlägg av NBöregård »

Hej. Håller på att totalrenovera en hundkoja och har kommit så långt att jag i helgen körde på startmotor och fick fram bensin till förgasarna, hurra! Men jag har problem med kopplingen. Jag och farsan luftade till förbannelse men inget hjälpte, slavcylinder rörde sig bara 1 mm kanske, så vi renoverade huvudcylindern, bytade packningarna och hornade om den men när vi satt dit den och luftat igen så va det ingen skillnad.

Någon som har några tips? Ska jag prova att renovera slavcylinder också?

Mvh Niclas, Falkenberg
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

är det en frisk slang kopplad på slavcyldindern? Är är den gammal så är den kanske sprucken inne i...

Det är inte så att kopplingsarmen som går ner till tryckplatta och det är böjd? För det var min....
Annars är pinnen som trycker på kopplingsarmen för kort...
NBöregård

Inlägg av NBöregård »

Slangen är det nog inte, den är en sprillans ny stålspunnen slang. Jag kan inte se att den är böjd så jag tror inte det heller. Men menar du att den "pinnen" som går in i slavcylinder kan vara för kort? Vi testade att trycka in den längre så att det tog stopp men när man trycker på kopplingen så blir det ingen kraft, man kan lätt hålla emot.

Vad tror du/ni?

Mvh Niclas
Användarens profilbild
Litenmentuff

Inlägg av Litenmentuff »

tips kolla min projejkt tråd hade exakt samma fel som dig...

(lille blå tråden)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Litenmentuff

Inlägg av Litenmentuff »

fast du verkar ju ha mer problem med själva kopplingsgrejjen än min den hade rostat fast så det inte kunde glida fram å tillbaka...
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
johan_palm

Inlägg av johan_palm »

kolla slavcylindern så den går som den ska som litenmuff säger annars är det din huvudcylinder....kan har blitt ngt fel när ni återmonterade..
NBöregård

Inlägg av NBöregård »

Menar ni att "pinnen" skulle vara fastrostad i slavcylinder för jag har nyligen haft isär kopplingen och då drog jag ut den ur slavcylindern. Huvudcylindern tänkte jag på, dom tätningarna där som är koniska ska va riktade uppåt va, alltså med den breda delen uppåt?

Får väl renovera slavcylindern också och testa eller vad tror ni?

/Niclas
Skriv svar