Just det, angående...

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
Helipop

Just det, angående...

Inlägg av Helipop »

...motorfästena och utrymme osv under huven på de olika bilmärkena så undrar jag om alla motorer passar i de olika bilarna. Dvs är det samma fästen i bmc och rover samt austin? Om jag ska köpa e avonbarmotor eller en motor , vilken som helst så ska den ju gärna passa in i bilen med. Så min fråga lyder: Hur mycket skilldnad är det egentligen på karross märkena emellan? Är bilarna kopior av varandra? och det där med Mk1 och Mk2 osv skulle jag vilja räta ut med, vad står beteckningarna för?

Tackf för svar // den vetgiriga..
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Mk1=utvändiga gångjärn på dörrarna,små bakljus,annan instrumentering,annan baklucka,samt lite annat små krafs

Mk2=utvändiga gångjärn,större bakljus större instrumentering

som sagt var det är inte så stor skillnad mellan 1959-2000,mest kosmetisk skillnad,nyare kojjor har mekaniskinsprutning samt katalysator annars så ser dom mest lika dan ut,motorerna finns i 2 typer A och A+

A sitter i äldre typ mk1 och mk2,mk3 vet inte när dom bytte,lättast att se skillnaden på en A och A+ är att titta på oljestickan,,,A= då sitter stickan raka spåret i blocket A+=sitter det en hylsa i blocket som man sticker ner stickan i

ALLA motorer mellan 1959-2000 har samma grund konstruktion,dvs passar i ALLA kojjor med lite modifiering av el m,m om man ska ha insprutning,,,motor utrymmet behöver inte modifieras,ska man ha en Rod change låda i äldre kojja med magic wand så måste man såga upp ett hål i golvet,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, blev mkt nu,nu får nån annan fortsätta,jag har ju hjälpt dig med lite iallafall :lol:
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

så med andra ord så är det ingen skildnad mellan gångjärnen till dörrarna på mk1 och mk2.. vad är skilldnaden på mk3 upp till mk7 finns väl?
Miggel

Inlägg av Miggel »

När vi då pratar om skilnader mellan MK1 och MK3...bakrutan är större på MK3, men sidorutan också eller??

Jag har nämligen problem med passa in några öppningsbara sidofönster, det är som att dom är väl liten...tror att dom är ifrån tidigt model Cooper?
mongoose

Inlägg av mongoose »

Elementärt min käre Miggel! Det är väl bara att ställa sig och kolla på en mk1/2 och en mk3/? så ser du skillnaden!

"Move over"/Mongoose
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Och så ska man ju ha 2 bilar att jämföra med oxå, hehe..
mongoose

Inlägg av mongoose »

Miniworld/Minimagazine+förstoringsglas funkar för många!

"Hollywood tease"/Mongoose
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Arrogans funkar för andra?...
Jimbo
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

Nu e de negativa vågor här :p

Kärlek funkar för alla...

Ey va faan mannen...

Peace bro...

:lol:
Användarens profilbild
Helipop

Inlägg av Helipop »

Hehe peace out dude =)

Fan snart vill jag få tag i en rackarkoja och styla den grym. Shit vad jag är pepp nu...
Skriv svar