Köpte mig en påse motor för ett tag sen, tänkte jag kunde skruva ihop nu i vinter o se om det kunde tänkas bli något av det! Har man aldrig skruvat ihop en motor förr så är det ju hög tid tyckte jag! O då alla andra bilar har hållt ett tag nu så verkar det som att jag har lite tid över!

Tyvärr glömde jag ju plocka med mig toppen rikspucko som jag är, tur att de inte är så dyra iaf!

Men häromdan var jag iaf ute o mätte litegrann o fick fram tre olika mått på cylindrarna...

Blocket skulle vara uppborrat enligt uppgift, men isåfall glömde de nog några hål, o knappast de närmaste 30000 milen iaf med tanke på hur det såg ut...

Är det nån mening o lämna iväg blocket på borrning tro? Blir ju nya kolvar o sånt då såklart, så priset drar väl iväg antar jag... Grejen är att jag är mer ute efter o få en billig motor jag skruvat ihop själv än nån värsting just nu! Har ju det "mesta", fattas bara block o kanske kolvar om jag skiter i det blocket jag har. Förhoppningsvis är väl kolvarna org. o topp kan jag ta från motorn jag har i bilen nu!
Så vad tror ni? Vad är bäst, billigast, smidigast?
O om det blir till o köpa prylar, nån som har block o sånt till salu lite billigt?