
Här är historien om den nyaste bilen i garaget :
Efter att ha ståt stilla i några år i stockholmstrakten så kom den äntligen ner till garaget här i Göteborg
Håller på att få fram så mycket jag kan om bilen , det jag hittils kommit fram till är kort och gott detta :
Mini Van - 65 Uppdaterat 26/12-10
1380cc Motor byggd på MG1300 block
Dubbla HS2 förgasare med matchade 2½" Trattar & PiperX filter
Portad Longman topp
Vass kam
Hepolite högkompskolvar
Balanserad / Viktad bottendel
Helsynkad växellåda
2,9:1 slutväxel
Cooper S drivknutar / axlar (?)
Cooper S bromsar fram
1275GT trummor bak
Cooper S 4½ fäljar med Yokohama A008 däck
Recaro stol med Monolita ratt och paddy gaspedal
Fristående Varvräknare
Vinterpyssel
Batterit va kasst och fick bytas innan den startades upp efter att pumpen fått gå länge länge
Tyvärr hade kopplingen sagt upp sig eller rättare sagt hydraliken / mekaniska
Så det blev att byta :
Kopplingskåpa till en bättre beg - Högglanspolarad
Ny kopplingsarm / axel / muttrar / urtrampningslager
Slavcylinder / Huvudcylinder (antagligen va båda original sen 1965)
Men som vanligt jälvas alltid nått , kopplingsslangens gängor mådde inte bra o jana hade påskstängt
Men bara den är klar så är den iprincip färdig för våren08 !
Medans kopplingen fixades så pallades bilen upp o blev av med runt 10-15 kg underredsmassa och blev lackad under istället , och . . INGEN ROST ! förutom ett litet hål i plåten under ena bärarmen bak som snabbt försvann...
Lite bilder

Tips och mera historia / fakta uppskattas gärna !

Mvh Andreas