anslutningar på hif38

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

anslutningar på hif38

Inlägg av bulten08 »

hej jag har lite problem med vilken av de tre på bilden jag ska koppla in soppan på är nästan säker på att det är nummer ett eller två och kan man plugga dom andra eller ska man lämna dom öppna vore tacksam för hjälp så man kan ut och brumma i helgen./marcus
Bild
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
johan_palm

Re: anslutningar på hif38

Inlägg av johan_palm »

lättaste är väll att skruva av och kolla var flottören stänger. Men känns som nr1 är inlopp men jag kan ha fel. Men veshusventen är jag stortsett säker på iallafall :)

Kör ju själv med Su Hs så....
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

satte dit förgasarn idag efter ha letat en hel del på engelska forum efter vilka anslutningar som är vilka och även plockat isär förgasarn och nummer 2 är inlopp och nummer 1 "overflow" och den tredje är vevhusventilation. och de säger att man ska plugga nummer 1 så det gjorde jag och vred om nyckjeln men bilar bara går runt men tänder inte så jag kollade gnistan och den fanns skulle vara konstigt om inte för den funkade ju förre förgasar bytet och sen kollade jag på stiften och de var nästan torra så jag tror att soppan inte kommer igenom förgasarn så plockade isär förgasarn och gjorde rent men den startade inte så vad kan vara problemet./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
minimini

Inlägg av minimini »

vad har förgasaren suttit på innan ? är den bestyckad till din motor om inte måste detta göras annars får du aldrig igång den. om den har suttit på mini innan kolla.......

är där bensin i flottörhus
prova starta med startgas går den igång = noll soppa
plocka isär förgasaren o blås igenom alla kanaler o munstycken

men ta först reda på vad den har suttit på innan
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
bulten08
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

ovasett vilken bil den har suttit så borde den tända till men jag har nu löst problemet jag kopplade loss slangen som ni ser på bilden och lämnade de andra anslutningarna öppna förutom soppa inlopet så hoppade den igång./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
minimini

Inlägg av minimini »

det spelar stor roll vilken motor den har suttit på innan o den behöver absolut inte tända till om inte den är bestyckat rätt. du kan inte bara ta en förgasare i högen o räkna med att bilen ska starta det lite mera komplicerat än så
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
jonas

Inlägg av jonas »

Tja Markus.

Hade problem med min HIF44:a när motorn skulle startas. Det slutade med att det blev som du gjort, soppa in och de andra anslutningarna öppna. Så fort jag pluggade någon så gick det inte att få liv i motorn.
Skriv svar