Byta hydrolastic rör.
Byta hydrolastic rör.
Hur gör man för att byta rören?
Bak förstår jag att bakramen måste bort, och den är redan borttagen för byte. Nu har jag lossat rören fram men det är "lite" svårt att få ner rören. Måste man sänka ner hela framramen?
Ska man välja de gamla dederliga metallrören eller de nya plaströren?
/Magnus
Bak förstår jag att bakramen måste bort, och den är redan borttagen för byte. Nu har jag lossat rören fram men det är "lite" svårt att få ner rören. Måste man sänka ner hela framramen?
Ska man välja de gamla dederliga metallrören eller de nya plaströren?
/Magnus
Austin 850 -66
Re: Byta hydrolastic rör.
har för mej att man måste losna framvagnen men inte plocka bort ,kanske det inte behövs med plaströr dom är lite mera flexibla.det får du höra med dom som säljar dom. kan du bärga dej till imorgon ska jag kolla med biblen hur det är med järnrör
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Tackar för svaret.
Jag har redan köpt metallrör från minispares. Försökte lossa på framramen igår men vet inte riktigt hur mycket som måste lossas. Lossade 4 bulltar bak och två fram. Men det verkar som om det är mer som måste loss. Förslag på vad? Antar att det skulle räcka om man fick ner ramen någon centimeter.
Du har säkert rätt i att det skulle vara lättare med plaströren, och av det lär man sig att man ska plocka ner allt innan man köper delar
/Magnus
Jag har redan köpt metallrör från minispares. Försökte lossa på framramen igår men vet inte riktigt hur mycket som måste lossas. Lossade 4 bulltar bak och två fram. Men det verkar som om det är mer som måste loss. Förslag på vad? Antar att det skulle räcka om man fick ner ramen någon centimeter.
Du har säkert rätt i att det skulle vara lättare med plaströren, och av det lär man sig att man ska plocka ner allt innan man köper delar

/Magnus
Austin 850 -66
hej
där står inget i verkstads handboken om det. går det inte med framvagnen på plats om man lyftar up bilen högt så du kan typ vrida up dom på plats ha röret pekandes ut vid dören o sen up o vrida in på plats
där står inget i verkstads handboken om det. går det inte med framvagnen på plats om man lyftar up bilen högt så du kan typ vrida up dom på plats ha röret pekandes ut vid dören o sen up o vrida in på plats
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Jag får ut å ge mig på´n igen i kväll.
Vet du om det är mer än det jag beskrev i förra inlägget som måste lossas?
/Magnus
Vet du om det är mer än det jag beskrev i förra inlägget som måste lossas?
/Magnus
Austin 850 -66
ska du losna framvagnen finns 4 bulter i golvet + 4 bulter i tornen altså i den balken som bromshuvedcyl sitter i losner du dom o har en domkraft under bör du kunne sänka den en bit. men prova ha rören rakt på tvären o typ skruva dom up det lite bökigt enklast om man är 2. har du motorn i ? om inte är det bara losna framvagnen helt
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Det var bulltarna på tornen som jag hade missat. Motorn sitter i så jag vill hällst inte lyfta ur allt. Var ute å skuvade bort tornbulltarna och kom fram till att det inte räckte
Även styrningen är ivägen. Så det blir till att försöka läsa bok å se hur man får bort den.
Kapade av de gamla rörren så de bara sticker ner 30cm men det är fortfarande helt omöjligt att få loss dem. Men hoppas att det går när styrningen är borta... hur nu det ska gå till?
/Magnus

Kapade av de gamla rörren så de bara sticker ner 30cm men det är fortfarande helt omöjligt att få loss dem. Men hoppas att det går när styrningen är borta... hur nu det ska gå till?
/Magnus
Austin 850 -66
Styrningen tror jag ska gå att få loss när du har sänkt ner ramen lite grann och sen lossar de 2 U klämmorna som du hittar muttrar till inne i kupén. Sen tar du loss ratt stången, ska gå att lossa ända nere.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Hoppas du förstår hur jag menar.
clubman 1330
Chefen tvingade mig till Stockholm så jag får hålla mig till tåls till i morgon kväll... eller kanske snarare lördag, har ju en chef där hemma också 
/Magnus

/Magnus
Austin 850 -66
Stort tack. Tro det eller ej, men nu sitter rören där
Nu ska bara bakramen på plats också. Men där ser jag inga hinder.
/Magnus

/Magnus
Austin 850 -66
fick du upp dom när du hade losnat kuggstången ?
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Ja, lossade framvagnen och de två klämmorna till styrningen. Sen fick man tillräckligt med platts. Lite bök var det med det gick ganska bra.
Sen var det ju lite bromsrör å så som jag fick lossa för att de inte skulle dras med i fallet...
/Magnus
Sen var det ju lite bromsrör å så som jag fick lossa för att de inte skulle dras med i fallet...
/Magnus
Austin 850 -66