Viktig chassinummerfråga
Viktig chassinummerfråga
Var hos bilprovningen idag på besiktningen och fick nedslag på glapp i spindelled, för snabb blinkersfrekvens, handbromskraften, CO halten och framför allt Chassienumret. Han som haft bilen innan har ju stansat en ny bricka till fronten under huven men det saknades vid förarsätet. Hur åtgärdar jag detta? Besiktningsmannen sa att man kunde registreringsbesiktiga den, men vad innebär det, och framför allt, är det en stor summa? Måste ha reda på hur jag får tag i chassienumret om det inte är samma som står i ägarpapprena och framme över grillen.
Mvh. Niklas, har en vecka på mig med problemen.
Mvh. Niklas, har en vecka på mig med problemen.
- Snailspeed
Re: Viktig chassinummerfråga
De Allegrosar som jag haft med chassienummer vid passagerarstolen har haft en aluminiumplåt som varit popnitad fast. Sett ganska hemmagjort ut. Kan tänka mig att importören gjort den plåten.
/Oscar Kärrqvist
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Honda CB 125 TD -83 x2
På min -76:a och min -66:a finns det ingen bricka vid förarstolen. Det finns en plåt under huven och ett instansat nummer i golvet på passagerar sidan.
Inte mycket till hjälp, men jag vet inte vad besiktningen vill ha av dig.
/Magnus
Inte mycket till hjälp, men jag vet inte vad besiktningen vill ha av dig.
/Magnus
Austin 850 -66
Vill man ha de lite "proffsigare" finns det blanka chassienr skyltar att stansa in själv på med..
Är nog de petigare som vill ha chassie nr på båda ställena.. på min har de bara kollat i motorrummet.. Där sitter en mycke hemagjord sådan
Är nog de petigare som vill ha chassie nr på båda ställena.. på min har de bara kollat i motorrummet.. Där sitter en mycke hemagjord sådan

Det löste sig, jag kom på att stället han letade på nog inte stämde med min förra koja så jag kollade igenom bilderna på den och såg att brickan satt vid fötterna vid baksätets passagerarsida, hoppet gick upp och jag gick ut och kollade. Mycket riktigt så satt den där precis som på min gamla koja. Att jag inte kom på det på besiktningen. För övrigt så är brickan vid grillen mycket hemmagjord då inte en siffra sitter i en rak linje efter varandra. =) Aja, en punkt mindre, ska se över dom andra i morgon.. Läste lite roliga fuskvarianter på ställa enr co halten här med.. Körde i k-sprit innan besiktningen, fick 9,99 i co halt, dvs max vad deras utrustning klarar.. Ska skruva på förgasaren, skumpa runt k-spriten och varmköra motorn ordentligt tills nästa ombesiktning. Motorn ska glöda. 

-
- Kontakt:
styrleden kan du justera eller fylla med fett brukar hjälpa,om du justerar den så skruva upp den så sitter det schims där inne eller ska sitta iallafall,de där me blinkersen fattar ja inte varför han ska gnälla på,fråga om vart det står hur snabbt dom ska blinka annars så har du nog en lampa som e trasig,Co:n kan du först börja med att byta olja på den om det inte är gjort,då brukar con sjunka,kolla även så att inte choken ligger på då får du samma fenomen,annars så ere väl bara å önska bättre lycka nästa gångHelipop skrev:Det löste sig, jag kom på att stället han letade på nog inte stämde med min förra koja så jag kollade igenom bilderna på den och såg att brickan satt vid fötterna vid baksätets passagerarsida, hoppet gick upp och jag gick ut och kollade. Mycket riktigt så satt den där precis som på min gamla koja. Att jag inte kom på det på besiktningen. För övrigt så är brickan vid grillen mycket hemmagjord då inte en siffra sitter i en rak linje efter varandra. =) Aja, en punkt mindre, ska se över dom andra i morgon.. Läste lite roliga fuskvarianter på ställa enr co halten här med.. Körde i k-sprit innan besiktningen, fick 9,99 i co halt, dvs max vad deras utrustning klarar.. Ska skruva på förgasaren, skumpa runt k-spriten och varmköra motorn ordentligt tills nästa ombesiktning. Motorn ska glöda.
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
- Snailspeed
Har man glödlampor med för lågt watt eller dålig kontakt på ström- eller jordsidan så får man det här fenomenet med långsam blinkning.
/Oscar Kärrqvist
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Honda CB 125 TD -83 x2
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Honda CB 125 TD -83 x2
Om man har -67 papper, räcker det med en bricka i motorrummet då? Har för mig att bilar före -68 bara har en identitet…vad gäller?
//mackan
//mackan
-
- Kontakt:
på min pickup så satt det en bricka vid kylaren och en vid förarsätet på tvärbalkenG13B skrev:Om man har -67 papper, räcker det med en bricka i motorrummet då? Har för mig att bilar före -68 bara har en identitet…vad gäller?
//mackan
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Mini pickup -67
såg dom brickorna idenstiska ut? Man kanske skulle sätta dit en inne i bilen också?
[quote="G13B"]Om man har -67 papper, räcker det med en bricka i motorrummet då? Har för mig att bilar före -68 bara har en identitet…vad gäller?
//mackan[/quote]
På min fars cooper -65 sitter det bara en bricka i motorrummet
//mackan[/quote]
På min fars cooper -65 sitter det bara en bricka i motorrummet
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
Hehe på tal om spindelled.. Idag hände en löjlig sak. Skulle se över spindelleden och tog därför bort styrstaget med avdragare, skruvade bort koppen som kapslar in kulleden. När jag gjort det så pumpade jag igenom fett genom nippeln och körde igenom nytt fett så att all eventuell skit försvann, torkade av och sen tvättade jag koppen som håller runt kulleden och fettade in det och satte tillbaka det.. det slutade med att jag med fingerkraft kunde snurra skålen över gängorna runt runt och runt.. Gängorna var som bortblåsta.. Så nu blir det väl inget val med nya hubar osv.. Men men, har beställt skivor och hubbar nu ändå så nu slipper jag bry mig. Men det var ju en upplevelse, den grova gängdimensionen och ändå så tar inte gängorna efter lite uppsnyggning med nytt fräsht molybdenfett och alifatnafta.. Det var nog bara rosten som höll ihop spindellden innan. Hehe
Tack för alla svar förresten!