Håller på att samla ihop alla grejer till min trimmotor och funderar nu lite om förgasare.
Har en weber 45:a och har även fyndat ett par su förgasare.
Problemet är nu, hif 44 är den ultimata su förgasaren, men dom som jag har fyndat kommer från volvo, dom har rätt diameter (1,75") ser likadana ut, men är det samma likadana som hif44????
Självklart så behövs det ny nål och fjäder och antagligen ett nytt munstycke. Är det någon som har någon aning?? Vet någon om det finns någon märkning på en su förgasare som säger vad det är för något?
Har fått för mej att bilen kanske blir lite mer behaglig med en su förgasare än vad det blir med en weber, tänker absolut inte flytta original instrumenteringen och ibland så lastar jag även in familjen i bilen och då kan det vara lite trevligt att kunna åtminstone försöka prata ibland.
/ Erik
SU
-
Re: SU
En 1,75" Su från volvo heter Hiff6 och äri stora drag samma som Hff44 Dock är vakumklockan för trotteln annorlunda.
Kör själv med en Hiff6 och det funkar utmärkt.
Kör själv med en Hiff6 och det funkar utmärkt.
- blacksaabrules
Re: SU
Har pratat med någon som kan det där med su förgasare ikväll och han sa att det gick bra med en sån förgasare. Det var som jag trodde att det var bara att byta nål och munstycke
Enkelt och billigt sätt att få fatt på en stor su till kojan blir det iallafall.

Enkelt och billigt sätt att få fatt på en stor su till kojan blir det iallafall.