vilken motor?
- albnid7901
- Kontakt:
vilken motor?
Har precis köpt ett smärre renoveringsobjekt. En koja -75, svart och någon typ av jubileumsmodell. "Happy Birthday mini".
Jag lurar lite på om någon föregående ägare bytt motor eller om det är original. Kan man se på motorn vilken cylindervolym den har genom någon märkning eller dylikt? Det står Cooper S på luftburken så jag blir lite fundersam...
Jag lurar lite på om någon föregående ägare bytt motor eller om det är original. Kan man se på motorn vilken cylindervolym den har genom någon märkning eller dylikt? Det står Cooper S på luftburken så jag blir lite fundersam...
Austin Mini -75 Happy Birthday Mini. Nummer 63 av 200
HSV:Hundkoja Support Veichle Vespa Sprint -69
"Om allt verkar vara under kontroll så kör du inte tillräckligt fort".
Re: vilken motor?
På baksidan av blocket, vid "ettan" sitter det en plåt, märkt "1100" på min bil.
På blockets ovansida, synligt, sitter en plåt med ett långt nummer. Jag kan inte tyda detta, men det finns säkert någon här på Hundkojasidan som kan. Det finns många duktiga kvinnor och män här.
Optus
På blockets ovansida, synligt, sitter en plåt med ett långt nummer. Jag kan inte tyda detta, men det finns säkert någon här på Hundkojasidan som kan. Det finns många duktiga kvinnor och män här.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Det värkar finnas många av dom där jubileums kojerna i sverige, undra hur många det finns 

Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
- albnid7901
- Kontakt:
Enligt en liten plakett med emalj flagga (union jack) som sitter mellan vindrutetorkarna så ska det ha tillverkats 200 sycken av denna jubileumskoja. Jag har nummer 45 av 200.Mini Maz skrev:Det värkar finnas många av dom där jubileums kojerna i sverige, undra hur många det finns
Austin Mini -75 Happy Birthday Mini. Nummer 63 av 200
HSV:Hundkoja Support Veichle Vespa Sprint -69
"Om allt verkar vara under kontroll så kör du inte tillräckligt fort".
ja ja det vet jag, men jag undrar hur många det finns i sverige 

Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
denna modell såldes bara i Sverige som tros bara vara ett reklamjippo då försäljningen gick dåligt just då men det verkar vara många som har överlevt, hade en för 1.5 år./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
[quote="bulten08"]denna modell såldes bara i Sverige som tros bara vara ett reklamjippo då försäljningen gick dåligt just då men det verkar vara många som har överlevt, hade en för 1.5 år./marcus[/quote]
Jaha är det därför det finns så många, jag som trode att dom var ovanlig, förutom i Sverige
Jaha är det därför det finns så många, jag som trode att dom var ovanlig, förutom i Sverige

Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
-
- Kontakt:
Om du kollar på motorn rakt framifrån så ska det sitta en liten plåt på toppen längst till höger framifrån sett,till vänster om där kylarslangen går in i toppen,vad står det där???albnid7901 skrev:Har precis köpt ett smärre renoveringsobjekt. En koja -75, svart och någon typ av jubileumsmodell. "Happy Birthday mini".
börjar det på en 8=850cc en 9eller 99 eller liknande =1000 å 12 så är det 1275cc skriv gärna in vad det står så får du hjälp på en gång
Bilar utan Turbo suger........
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
I Haynes verkstadshandbok 1100 & 1300 finns det förklaring på motornumren.
En 1098-motor kan ha följande nummer: 10H, 10AMW, 10GR eller 10V.
En 1275-motor kan ha följande nummer: 12G och 12H.
Nummer till de andra motorerna har jag inte.
Optus
En 1098-motor kan ha följande nummer: 10H, 10AMW, 10GR eller 10V.
En 1275-motor kan ha följande nummer: 12G och 12H.
Nummer till de andra motorerna har jag inte.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965