Hej!
Har en kojja -78 som är totalrenoverad och nu var det dags för start denna sommaren men jag har problem. Bilen startar inte. Den tänder till när stiften är torra med dör väldigt snabbt, efter en halv sekund ungefär sedan måste man blåsa rent stiften och då tänder den igen. Allt i fördelaren verkar okej och tändningen är rätt inställd. Har provat olika nivåer på munstyckena och flotörnivåer. Nålventiler och säten är nya och bränsletrycker ett halv hekto ungefär.
Vad är det för fel? Hjälp mig så jag får klart bilen denna sommaren.
/Niclas, Falkenberg
Får inte liv i min bil!
Re: Får inte liv i min bil!
stryp pumpen o se om den går på det som är j flottörhuset gör den det ligger felet j läckande förgasare alt. fel pumptryck, va är det för pump du har? har du bränsleregulator? va är det för förgasare?
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Jag har nyss lärt mig att om drivningen till fördelaren sitter 180 grader fel, så går inte motorn. Det är mycket svårt att avgöra hur man skall montera. Rätt är att den största halvcirkeln av de två på axeln skall vara uppåt vid monteringen, sedan vrids axeln när man trycker ner den till rätt läge.
Någon som kan förklara bättre ?
Optus
Någon som kan förklara bättre ?
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
inte föklara bättre men jag hade samma problem att min inte startade och då hade jag fördelaren fel flyttade alla tändkablar 2 steg i samma riktning som den snurrar sen staratade den
mvh Carl-Martin
mvh Carl-Martin
Lossade sladden till pumpen men samma visa. Bilen har gått innan för ett par månader sen men då va den hos en bekant till min far som fick igång och justera co-halt och grejer. jag har en elektrisk bränslepump, dubbla 1 1/4 su och filter king. Mätte trycket och det var strax över 0 bar men den får ju soppa, det märks. Några fler tankar?
/Niclas
/Niclas
minimini skrev:stryp pumpen o se om den går på det som är j flottörhuset gör den det ligger felet j läckande förgasare alt. fel pumptryck, va är det för pump du har? har du bränsleregulator? va är det för förgasare?