Höger till vänster
Höger till vänster
Hej!
Jag har sneglat lite på kojjor i England... Det verkar inte vara särskilt svårt att "konvertera" från högerstyrning till vänsterstyrning... har någon erfarnhet av detta?
/Johan
Jag har sneglat lite på kojjor i England... Det verkar inte vara särskilt svårt att "konvertera" från högerstyrning till vänsterstyrning... har någon erfarnhet av detta?
/Johan
Re: Höger till vänster
Det finns att köpa styrstången sen är det bara till att flytta ratten och pedaler till andra sidan det skall redan finnas hål för broms och koplings sakerna under huven. Det finns på min i alla fall. Ta och kolla under hyven så ser du om det finns på din i så fall är det bara styrstången du behöver. 

Tänk stort kör smått
Ungefär som jag misstänkte... att det var en hyffsat enkel operation....
jag har åxå tänkte i dem bana att tar en från england men för mig var det svårt att får den till luleå eftersom om man inte hitta en som går att köra måste man dit med släp och bil på båt och tar hem den sen var det besiktningen som har blivit krongligare eftersom dem måste nu göra ursprungs kontrol mm
men dem är ganska biligt att köpa i uk så det kanske blir en bra affair iallafall dem har många pickisar och kombi till salu på ebay
michael
men dem är ganska biligt att köpa i uk så det kanske blir en bra affair iallafall dem har många pickisar och kombi till salu på ebay
michael
-----------------------------------------------------------------------------------------------
jag är en engelsman som bor i sverige och nu ska jag renovera mitt första mini
http://www.michaelkerry.co.uk
Ni råkar inte veta hur mycket det skulle kosta i tull för även jag har haft tanken att hämta hem en men då kommer jag att behålla den som den är för då har man ju en som är rätt styrd.
Tänk stort kör smått
man behöver inte tull eftersom båda england och sverige är med i eu
men det finns några saker att betala tex skrotnings avgift (vet inte hur mycket det kostar) och ursprungs kontrol (runt 500:-)mm jag vet inte om det finns nån mer man måste betala dem här vet jag att man åka på betala..
jag har en kompis som importera hus bilar från england till sverige och det var han som jag frågade om hur man skulle göra
sen måste man boka båt och jag har för mig att han sa att dfds var bättre att använda
men som sagt om man kan hitta en bra bil för lite pengar så kan det vara en bra köp
michael
men det finns några saker att betala tex skrotnings avgift (vet inte hur mycket det kostar) och ursprungs kontrol (runt 500:-)mm jag vet inte om det finns nån mer man måste betala dem här vet jag att man åka på betala..
jag har en kompis som importera hus bilar från england till sverige och det var han som jag frågade om hur man skulle göra
sen måste man boka båt och jag har för mig att han sa att dfds var bättre att använda
men som sagt om man kan hitta en bra bil för lite pengar så kan det vara en bra köp
michael
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Om ni ska köpa från england, så köp en mk1/2 lättare att få igenom reg besiktnigen och så mycket bättre bil en dom nyare kojerna. Då 70/80 tals bilarna saknar det dom måste ha i sverige. Min 78 kom från england och saknade rullbälten bak, backspeglar runt om och det värsta inget stansat chassi nummer i golvet. Lesnade på på reg besiktnigen å hade den som rally bil i stugan istället
Så köp mk1/2,cooper,s, pickup, van eller countryman. Dom där 70 tals å 90 tals kojerna har vi gått om hemma.

Så köp mk1/2,cooper,s, pickup, van eller countryman. Dom där 70 tals å 90 tals kojerna har vi gått om hemma.
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
men har ju ganska ont om mk1/2 i england och är ju vad jag har sett dyrare där än vad dom är här./marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
- Snailspeed
De nyare kojorna som har bromsservo har också en stång för bromsen som går från bromspedalen till huvudcylindern på de vänsterstyrda bilarna. Denna stång har jag för mig sitter i balken. Den finns inte på högerstyrda kojor.
/Oscar Kärrqvist
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94