Spiral i tanken
Spiral i tanken
Fungerar det att sätta en spiral i tanken för att slippa biltjuvar? Eller lås är att rekommendera?
Re: Spiral i tanken
Jag har sett biltema sälja dessa spiraler och jag tror nog att det funkar rättså bra. Men chansen finns ju fortfarande att de får ner en slang så helt säkert är det ju inte. Sen kan jag säga att de bröt upp låset på tanklocket rätt enkelt också på frugans volvo när hon råka ut för tjuvar.
/Hylsan
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Det är kanske bäst att bara sätta dit ett vanligt lock med lås igen o skita i spiral. Skulle de få upp låset o märka att det sitter en spiral så de inte kan sno bensin blir de kanske förbannade och gör något annat istället...
Med så stor tank som kojan har är det ju bättre att inte låsa, låt dem ta soppan och riskera ingen åverkan på bilen 

Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Jag funderade på att beställa sånt här lock
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33983
Vad menas med "cars-non vented". Passar det till en Rover Mini -92?
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=33983
Vad menas med "cars-non vented". Passar det till en Rover Mini -92?
tyvärr det är till bilar post (före) 1970
är det inte en tiger man ska ha i tanken ?? spiralen ska väl sjtta någon annanstans
är det inte en tiger man ska ha i tanken ?? spiralen ska väl sjtta någon annanstans

TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Nej, post betyder efter.minimini skrev:tyvärr det är till bilar post (före) 1970

Post nubila Phoebus -- "Efter moln solen"
/Mazze
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
ok. Behöver man ventilerat eller icke ventilerad tanklock?
Nej, post betyder efter. 
Post nubila Phoebus -- "Efter moln solen"[/quote]
öhhh yes vete fan hur jag tänkte
. pre är jo före
ja då kan du ha det tanklock

Post nubila Phoebus -- "Efter moln solen"[/quote]
öhhh yes vete fan hur jag tänkte

ja då kan du ha det tanklock
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Kan varken låsa mitt tanklock eller bagageluckan. Nästan lättare för dem att bara ta hela tanken, så slipper dem ju ha med sig en dunk! =P
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
MinMorris skrev:Kan varken låsa mitt tanklock eller bagageluckan. Nästan lättare för dem att bara ta hela tanken, så slipper dem ju ha med sig en dunk! =P

TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg