störande bilstereo
störande bilstereo
Jag har ett litet problem med min bilstereo, när motorn är igång så får jag otrolig dålig mottagningen när jag lyssnar på radio. Stänger jag av motorn så återgår radion tlll en väl fungerande radio. Vad är fel? Jag har provat att sätta antennen längre bak men samma bekymmer.
-
Re: störande bilstereo
dålig jord känns det som...
på antennen eller bilstereon?
jag skulle nog tippa på dålig jord till antennen.
/Hylsan
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
-
ja antennen.
det du kan tänkas behöva är ett störnings filter också som du sätter på +kabeln fråga en radiohandlare så får du rätt grej kom inte exakt ihåg namnet har en sån i min bil inga problem sen
Ok, jag får kolla upp detta. TAck för hjälpen! 

På min gamla Austin så fanns det ett störningsfilter som var kopplat mellan sockel och generator
Mekgubben slet dock bort denna och sa att du behövde inte ha dessa längre. Men har du dåliga kablar så kan det bli sådär, så införskaffa i en ny antenn med kabel, störningsfilter (BRL sålde dem för undra 100 kr har jag för mig) så ska det vara ordnat! Ska du dra för baslåda, slutsteg osv så köper du BRA saker med störningsskydd 

-
Finns det sådana? På äldre bilar så satte man alltid in ett störningsskydd mellan generator och anslutningen till den! Allt för att freda radion, men med nya spelare så ska detta inte spela någon roll! Men det kan ändå spöka och då får man införskaffa i störningsfria kablar, så som tändkablar och lite andra sakerBuffon_Mk3 skrev:icke radioavstöta tändstift?