mellan 5-100000kr,,,,,,ingen aning faktiskt,hur mkt vill du betala?hur mkt har han begärt?lite svårt att värdera en kojja,det är ju som att pröva värdera sitt eget barn,går inte,han kanske värderar den till 15-20000kr å du kanske till 5000,hur som haver vad han än begär så måste man få pruta annars så är det ingen bra affär :)bjud han3-5000 mindre än vad han begär,sen är det bara att hoppas,en sak till,,,köper du en kojja så får du en sjukdom som du alldrig blir av med,Så lycka till och glöm inte att skicka in bilder på den till galleriet när du köpt den för det kommer du att göra,du blir såld direkt eller vad tycker ni andra...........
Mnjaaaa, är ju ingen expert, men hur många hundkojemätare brukar inte lägga av ganska tidigt. Dom där pyttesmå plasthjulen som utgör själva km mätaren håller ju sällan mer än 5000 mil. Så milantal skall man nog tag med en nypa salt.
Vanligaste rost är väl i dem två bakre bärande armarna, rear sub-frame. U-formade profiler där salt och vatten samlas gladeligen.
Men det är väl den enda bilen där det är lika roligt att köpa ett bra som ett mindre bra exemplar !
Köp !
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Håller fullständigt med Kerguelair, de ä bar å köp! Den omnämnda sjukdomen är visserligen mycket smittsam men extremt trevlig! Har haft min bil rullande sedan i torsdags och jag vet inte hur många människors smilband jag dragit i Så fort jag sätter mig i min så blir jag glad, den bästa bilen som någonsin gjorts!
Kan inte det där med clubman, men det är väl bara nosen som är den synliga skillnaden mellan en clubman och en saloon mini ? (nu kommer nog alla clubman fans att protestera vilt Men att bygga om den skall väl vara fullt mögligt.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Tycker den ser fräsch ut men vill du inte ha en clubman så köp den inte,,,och köper du den så låt den förbli en clubman,det finns ju inte så många kvar av dom vad jag vet om så det tåls att fundera på tycker jag,men som sagt var,,man kan ju ha fler kojjor än en och det gör ju inget att en av dom är en clubman tycker jag,ska själv köpa en bara pickuppen blir klar nån gång,så kom igen nu,fundera fundera fundera
...slavcylindern är inte så kul att hålla på med...om du inte får tag i en ny en. Så vitt jag förstår är det själva den där armen med kula på, den som sticker ut från slaven, en reservdel som är svår att få tag i. Men det är ju det där med kärlek vid första ögonkastet....
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Slavcylindern är den som sitter ovanpå"sprängkåpan" den är inte så bökig att hålla på med ,är ju bara en fjäder och en kopp iden som e låst med en låsring,,lufta den det e det som e problemet men då drar man en slang från den till kopplingscylindern,fyller på max med olja och sen öppnar man luftnippeln på slaven och pumpar som en galning 100ggrdra åt luftnippeln och sen pumpa några gånger till så brukar det funka annars så får du byta tätningar i den,,skaffa en haynes verkstads handbok så står det hur man gör för att renovera den annar så är det bara att fråga,lycka till
Leta rost så mycket du bara orkar och sen lite till.. det är det som tar tid att fixa till!!
Att det är en Clubman är väl bara kul?
Klart mer unik än alla dom ''vanliga'' kojorna!
..och mätaren vänder på tiotusen mil.. så ''bara'' tvåtusen.. tja inte omöjligt men får nog allt styrkas av besiktningspapper!
Om det nu är slavcylindern som är kass passa då på att också byta slangen som går till den,dom brukar nämligen sätta igen vilket kan bli ''intressant'' när man ska köra!
Slirande koppling är IBLAND bara denna slang som bråkar!
När du tar i för kung och fosterland kan man få vätskan igenom men vätskan har svårt att gå tillbaka av egen kraft..
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!