Bränslepump

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Glad amatör

Bränslepump

Inlägg av Glad amatör »

För ett tag sedan fanns det en tråd angående bränslepumpar här. Jag misstänker att min pump inte ger tillräckligt med tryck! Har ni några förslag på hur jag kollar om den mekaniska ger tillräckligt med tryck. läste att några av er hade monterat en elektrisk pump, har några frågor till er som har gjort det. Kan man koppla en elektrisk pump i serie med den mekaniska eller finns risken att trycket blir för stort?

Tack på förhand
johan_palm

Re: Bränslepump

Inlägg av johan_palm »

ingen mening att koppla dem i serie. koppla bort den mekankiska bara. jag har en som pumpar upp till ett visst tryck sen stänger och sen börjar pumpa igen. funkar bra. kanske inte optimalt men jag behöver ingen bränsle regulator eller ngt sådant iallafall...beror ju lite på hur du har moddat och så med.
Jag ahr ju ändå planad topp och fast road cam och högkomp kolvar och lite annat smått. och det funkar som sagt
Användarens profilbild
MinMorris

Re: Bränslepump

Inlägg av MinMorris »

Jag vet inte hundra hur det ska fungera heller hur det fungerar men jag trodde att trycket bromsades upp med nålventilen i flottörkammaren?
Har du trimmat motorn lite? Jag var på minispares för itne så länge sen och frågade vad de tyckte om elektrisk respektive mekpump och som svar fick jag att om jag inte trimmat motorn så funkar den mekaniska utmärkt. Men om du menar hur man skulle göra ett test ifall pumpen slutat fungera ordentligt? Inte en aning. Om du lossar pumpen så kan du ju testa ifall den fungerar eller inte. Ner med insuget i en bunke bensin och starta pumpa, kommer det bensin genom pumpen?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Skriv svar