Swift motor resp. vxl-låda?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Micke G

Swift motor resp. vxl-låda?

Inlägg av Micke G »

Vilken årsmodell är hållbarast/bäst på Swift GTI motorerna respektive vxl-lådorna?
Går det att sätta på gamla vxl-lådan på nya motorn osv?
Har sett att det finns chip att köpa till swift motorerna, men bara till -89års modell och framåt.

Mvh Micke
Henrik
Kontakt:

Re: Swift motor resp. vxl-låda?

Inlägg av Henrik »

Hej.

Mk 1 (dom kantiga) fram till -88 har dom bästa växellådorna små smidiga samt fyr-pinsdiff. Tack vare att lådan är liten och att insprutet är mindre så passer Mk1 under en vanlig rund nos .
utan problem. Du får kapa bort innerskärmarna men det spelar inte så mycket roll när det ändå rekomenderas med Flipfront Mk2-3 (dom runda) -89-93 har större insugsrör vilket kräver att att det görs utag i torpedvägen samt större och skörare växellåda vilket ställer till det vid styrväxeln. Dom har modernare insprut som går att chipa Det finns mycket Mk2-3 på skroten men många har trasiga vx-lådor , Mk1 börjar det bli ont om

//Henrik
Micke G

Inlägg av Micke G »

Går det att sätta på den gamla vxl-lådan på en nyare motorn? Har för mig att jag hört att själva motorn är hållbarare i den nyare modellen.
Vilken av dom är trimvänligast?
Har en motor och låda från en -87, men tänkte köpa mig en nyare motor och ha vid sidan om för att bygga turbo på och ha lite sugistrim på den andra eller ska man göra tvärt om eller kanske ha 2st gamla motorer??
Mycket frågor blir det :)

Mvh Micke
Användarens profilbild
Ola
Kontakt:

Inlägg av Ola »

ähh . flip front e för fegisar och med folk med för stora händer.... :-) :P :P

sök på de engelska swift forumen angånde växellådan . ska gå å montera en nyare låda på en mk1 motor.

hittar jag bara en motor och växellåda till så skall jag prova med detta jag vill mest ha lite mer topp hastighet och behagligare körning runt 100 knyck , nu e det ganska varvigt .... :?

så e det nån som har en gti motor stånde så kan du höra av dig till mig.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Skriv svar