Ingen ork
- albnid7901
- Kontakt:
Ingen ork
Idag var jag ute och provkörde min bil för första gången sedan 1998. Jag har startat bilen vid ett par tillfällen och bilen går igång som den ska.
När jag tog min lilla provtur runt kvarteret så var bilen väldigt orkeslös, så fort jag gasade lite mer än nödvändigt så hostar bilen till och dör om jag inte släpper upp gasen.
Vadan detta, skit i förknasaren? Alla tänddelar är utbytta.
När jag tog min lilla provtur runt kvarteret så var bilen väldigt orkeslös, så fort jag gasade lite mer än nödvändigt så hostar bilen till och dör om jag inte släpper upp gasen.
Vadan detta, skit i förknasaren? Alla tänddelar är utbytta.
Austin Mini -75 Happy Birthday Mini. Nummer 63 av 200
HSV:Hundkoja Support Veichle Vespa Sprint -69
"Om allt verkar vara under kontroll så kör du inte tillräckligt fort".
Re: Ingen ork
hej
shit jag har glömt kolla fönstren ska göra det imorgon när det blevit ljust
shit jag har glömt kolla fönstren ska göra det imorgon när det blevit ljust
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
- Litenmentuff
alla kojjor som jag kört som stått länge (3 st än sålänge som stått m ca10-ca5-ca3år) har varit orkeslösa dom första milen och desto mer man kört dom desto bättre har dom gått och till slut har alla 3 funkat problem fritt..
så prova kör några mil innan du river isär allt... annars kan det alltid va bra och kolla co halten så att den är på runt 4% min blev riktigt svag och orkeslös när den va nere på låga %..
så prova kör några mil innan du river isär allt... annars kan det alltid va bra och kolla co halten så att den är på runt 4% min blev riktigt svag och orkeslös när den va nere på låga %..
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

var/hur mäter man co? Jag vet var på bilen man mäter men kan man göra det själv eller måste man till mek...?
- albnid7901
- Kontakt:
Bara ut och köra då
. Låter som ett trevligt sätt att fixa bilen på...

Austin Mini -75 Happy Birthday Mini. Nummer 63 av 200
HSV:Hundkoja Support Veichle Vespa Sprint -69
"Om allt verkar vara under kontroll så kör du inte tillräckligt fort".
- Litenmentuff
minijanne skrev:var/hur mäter man co? Jag vet var på bilen man mäter men kan man göra det själv eller måste man till mek...?
jag har vart på sbp 2gånger och lånat deras avgasmätningsgrej och ställt in co:n på mina bilar. dom har varit trevliga båda gångerna... (dom kollar ju även co:n på besiktningen så är den nyligen besiktad så står ju co:n på pappret då kan man ju lätt se ifall det är knas..)
då va jag på bilprovningen i vinsta om det är nån skillnad mellan stationerna vet jag ej.. men där har dom varit snälla iallafall.

Nästa besiktning är i juli men jag tänkte plocka ur motorn nu i vinter och gå igenom den och även renovera förgasaren och efter det antar jag att jag bör ställa in så att co är på ok nivå? Vinsta är ju runt hörnet för mig, ringde du före eller har dom drop-in 

- Litenmentuff
jag bara åkte dit och fråga lite snällt om man inte kunde få låna. och det var inga problem förklara att jag behövde ställa in Co:n.

OK, får se om det går nu för tiden - dom ska ju börja tjäna pengar på allt möjligt nu. Bilprovningen alltså.