tjing ska ju få lite klös i min lille blå så håller på spanar efter bättre bromsar..finns ju cooper s bromsasr osv osv.
men om man köper dessa bromsar komplett med hubbar och allt som siter på från en sådan bil.. passar detta till min clubman -73. någon som provat på och byta till dessa bromsar?
tack för tips år råd. då bromskit från minisport osv kostar en sådär härliga 7000kr+
och beg brukar ju gå och hitta om man bara är envis.. men orkar inte hålla på å krångla för mycket..
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då?
Jag har gjort ganska mycke prisjämförelser mellan minisport och minispares och minisport är i snitt typ 35-40% dyrare på nästan allt!!! ...även frakt. Vet inte hur det är med bromsar men kolla...du kan spara många fina tusenlappar.
Ett bra tips är att bli betalande medlem i TMF+ om man inte redan är det, dom där 120kr eller vad det kostar per år tjänar man snabbt in när man får 7.5% rabatt på Minispares.
Och detta står skriver på det forumet idag:
For all non TMF+ members we are offering the chance to save 5% for this weekend only, on all orders placed on http://www.minispares.com . To redeem this discount, when ordering enter the Code CTheminiforum into the box marked "Coupon Code" in the first part of the Checkout area. Coupon is valid now, and expires at Midnight Sunday! Unfortunately this cannot be used in conjunction with any other discount.
jo vet pris skillnaderna visste dock ej om rabatten!tack för tipset..
men ingen som provat å ta skivbromsarna ínkl allt från en metro och lyckats få det att funka? dom har ju samma moterer osv iallafall. så kan ju va en möjlighet att det passar.. i sånnafall är det bara be nån trevlig från storbrittanien att köpa ett sett då dom är dussin bilar där...går säkert å hitta för under 1000kr. men det visar sig att man endå måste hålla på å krångla så är det kanske värt ett par tusenlappar till för å slippa bli gråhårig
timppa skrev:Ett bra tips är att bli betalande medlem i TMF+ om man inte redan är det, dom där 120kr eller vad det kostar per år tjänar man snabbt in när man får 7.5% rabatt på Minispares.
Och detta står skriver på det forumet idag:
For all non TMF+ members we are offering the chance to save 5% for this weekend only, on all orders placed on http://www.minispares.com . To redeem this discount, when ordering enter the Code CTheminiforum into the box marked "Coupon Code" in the first part of the Checkout area. Coupon is valid now, and expires at Midnight Sunday! Unfortunately this cannot be used in conjunction with any other discount.
Ja, det var ju synd att man inte visste det innan man beställde grejor för £800 Men det är ju inte direkt så att dom skriker ut det - varken miniforum eller minispares.
Blev medlem i TMF+ nån vecka sen. Hela proceduren är väldigt enkel. betala med ett paypal konto(har mitt visa-kort kopplat till det). Sen nån halvtimme senare fick jag TMF+ status på forumet. Sen skickar man ett PM till simon@minispares på TMF forumet där man skriver att man är TMF+ och säger sitt mailadress/kundnummer på minispares så kopplar han ihop det så får man rabatten i framtiden utan att man behöver göra nått mer
[i]Don’t use Metro steering arms - it’ll confuse your steering geometry[/i]
Kliv in på http://www.calverst.com och vidare under fliken Calvers corner, sen brakes och där hittar du nog den info du söker!
Grymt bra sida med mycke information!
Jag har Metro fyrkolvsok på min bil, men bara oken.
timppa skrev:Blev medlem i TMF+ nån vecka sen. Hela proceduren är väldigt enkel. betala med ett paypal konto(har mitt visa-kort kopplat till det). Sen nån halvtimme senare fick jag TMF+ status på forumet. Sen skickar man ett PM till simon@minispares på TMF forumet där man skriver att man är TMF+ och säger sitt mailadress/kundnummer på minispares så kopplar han ihop det så får man rabatten i framtiden utan att man behöver göra nått mer
Ursäkta om jag lät gneggativ - la beställningen i går kväll
Det var ett jättebra tips! Lägg in den under Hjälp-förslag-rubriken.
Don’t use Metro steering arms - it’ll confuse your steering geometry
Kliv in på http://www.calverst.com och vidare under fliken Calvers corner, sen brakes och där hittar du nog den info du söker!
Grymt bra sida med mycke information!
Jag har Metro fyrkolvsok på min bil, men bara oken.
/Jonas
tack läst igenom och kommit fram till att det går men är en del pyssel. och behövs lite små grejjer osv och tyvärr va vinkeln på "hubbarna" om jag allt föstått allt rätt "väldans" annorlunda på metro's mot mini så man får en lite nervösare bil å köra. kunder dock lösas med att ha fälgar som breddar mycket utåt. får se hur billigt man kan få tag på en uppsättning kan va värt det om man spar 4000-5000kr på det endå.
6600kr kostar ett exakt likadant kitt på minispares med frakt osv. (dock utan fina 7.5% rea grejjen)
då får man dock "rätt" hubbar med rätt vinkel osv tror jag
så hittar man nån billig uppsättning för 1000kr så är det nog värt besväret har jag en känsla av.
Jag håller också på med att pula med bromsarna på min mini. Har en uppsättning 8,4, från en metro, på gång för 40 pund, tror jag iaf. Skotten som jag försöker köpa dem av verkar ha skapliga humörsvängningar. Tanken är att para ihop det med 4-kolvsoken som jag redan fått tag på. Skotten ska tydligen ha Metro-bromsar på sin koja och innan han fick PMS så skulle han skicka bilder, nu får vi väl se hur det blir med det. Jag är inte helt säker, men tror att mina ok är metro turbo, så då får jag ju fixa andra flänsar också. Och så behöver jag axlar! Någon som vill kränga? Om jag får ihop något detta århundradet så ska jag avge rapport.
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39