elfläkt ?
elfläkt ?
Med tanke på att min 1380 van ofta går i Göteborgs innerstad (köer och låg hastighet pga 100000 väggupp och hål i vägarna)
Tempen är ju lugnt så länge man kör men sticker upp rätt nära 100 grader vid köbildning
Har någon här erfarenhet om elfläktar till kojorna ? vilka olika fläktar som finns att köpa ?
Lätt monterat ?
Bra så man slipper vanliga fläkten så slipper spisen dra runt den med
mvh / Fortfarande hyfsat ny koj ägare fast long gone UK car lover
Tempen är ju lugnt så länge man kör men sticker upp rätt nära 100 grader vid köbildning
Har någon här erfarenhet om elfläktar till kojorna ? vilka olika fläktar som finns att köpa ?
Lätt monterat ?
Bra så man slipper vanliga fläkten så slipper spisen dra runt den med
mvh / Fortfarande hyfsat ny koj ägare fast long gone UK car lover
Re: elfläkt ?
Jag är inget snille på sånt här men jag skulle tro att det var nåt konstigt med termostaten. Fungerar den som den ska? Kontrollerat den?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Njae, det är väl inte så konstigt om bilen blir varm,
fläkten går ju långsammare och kylningen blir sämre när motorn går på (nästan) tomgång, och så är det ju en 1380:a så den blir nog varm. Jag hade liknande problem med att tempen drog uppåt i köer men det berodde på att jag inte nog med kylarvätska i systemet, jag breddade och nu håller den sig nere.
Ang eldrivna fläktar så har minispares olika lösningar: http://www.minispares.com/Search.aspx?ty=pb&pid=42310

Ang eldrivna fläktar så har minispares olika lösningar: http://www.minispares.com/Search.aspx?ty=pb&pid=42310
Det finns en enkel lösning på problemet: byt till en 850cc 

Full värme i kupén hjälper fint oxå:)
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Det funkar definitivt. Vi ick köra så på sommarn med våran Mercedes GD300. Lite varmt i kupeen, men det finns ju fönster att veva ner 

Köpte en elfläkt som passa perfekt på koja kylet, från kl racing, tror de e typ samma som finns på biltema nu.. en 10" fläkt..
- mini2fast4u
- Kontakt:
Mitt tipps e ett nytt kyl, de gamla kylen tappar stinget efter ett tag.... Har nya kyl i mina bilar oavsett motorstorlek o bankörning kokar de aldrig....
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Jag fick mycket bättre kylning när jag spolade mitt system både fram och baklänges. Ta ur kylaren och tryck in en slang i botten och sätt på kranen.