
Här är den iallafall:

Jag är fjärde ägare - och FÖRSTA manlige sådan. Tre tjejer före mig alltså, på gott och ont.
När hon jag köpte den av köpte den var den helt original - hennes dåvarande kille "hottade" upp den lite,
dvs fälgar, däck, ny lack, ny matta, ny vindruta, sportratt samt nån form av steg1-trim.
Det kan man väl säga var plus-sidan - på minus-sidan var väl att tjejen "inte hade en aning om när oljan byttes sist" eller vad det var som var gjort mekaniskt med bilen (trimmet mm).
Hursomhelst är det en jubileumsmodell, en sk Happy Birtday Mini:

200 tillverkades för den svenska marknaden 1975 för att fira att kojan funnits 15 år i Sverige...
Dom fick samtliga svart lack, gulbeige inredning, en plakett under vindrutan samt klistermärken
på dörrarna (dom skulle vara trevliga att hitta i nytryck

Det första som hända var att topp-packningen gick hädan (redan efter 2 veckor)

Lämnade in den för planing + nya säten och då märkte dom att det var en spricka i toppen!
Den var dock tät vid provtryck - men det kändes att det var en spricka, sa han, när dom fräste bort dom
gamla sätena så det fick bli att införskaffa en nyrepad topp - grön å fin:

To be continued...