Reg besiktning
Re: Reg besiktning
Frågan är hur besiktningen skall kunne se chassinummer genom mattan... Beställer man från England, kan man skicka med kopia på reg-papper och få plåt med nummer stansad från baksidan. Det borde ju gå som original...
-
lennie skrev:Jag har varit ute och tryckt in huvudet så långt in i huven jag kan och inte sett nått nummer, det är helt slätt. Jag har lackat om bilen men det var inte rostigt där så lite borde det synas, för ni menar väl på plåten mot rutan och inte på skärmen för dom är bytta.
Men jag behöver inte fler för att den är importerad?
Mvh Lennie
ja det är den mot rutan. använd en smal scotchbrite trissa (ser ut som svart korall) slipa rent ner i rännan
på högersidan . då brukar siffrorna komma fram. det borde räcka för att bilprovningen ska vara nöjd,
OM inte dom kräver istansat igolvet istället så som det var på de svensksålda kojorna på 70-talet.
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Glöm det där med ytterligre en "lös" plåt! Det får bara finnas en nitad plåt med chassienr och det är den som följer med original. Övrigt skall vara stansat direkt i karossen. Det är för att bevisa att bilen hör till chassieplåten om man nu ser det från andra hållet!
Om det numera är en eller två ställen som det skall finnas på låter jag vara osagt. Runt 1970 vet jag dock så att det krävdes två. Ett fram och ett bak. Vete tusan om det inte är så även idag
Om det numera är en eller två ställen som det skall finnas på låter jag vara osagt. Runt 1970 vet jag dock så att det krävdes två. Ett fram och ett bak. Vete tusan om det inte är så även idag

Hans L
Jag pratade med bilprovningen i går morse. På min (1980) måste jag ha en i motorrummet och en på tvärbalken. på tvärbalken skall det vara 8mm höga bokstäver. Jag har plåt i motorrummet. Den är original(har varit där sen bilen var ny). På tvärbalken är det ju numera en matta, men jag får skära upp en liten bit, göra rent för limm och stansa nya siffror. Det är ju hyfsat lätt att dölja när stolen är på plats. Så det kommer att lösa sig.