problem med dvd uppspelning på datorn
problem med dvd uppspelning på datorn
satt och kollade på arkiv x idag, första säsongen, och allt var frid och fröjd tills fjärde skivan. VLC klarar inte spela upp skivan. ljudet hackar och bilden blir fylld av fyrkanter i olika färger, gröna,röda, gula osv. försökte med mediaspelaren men där saknas det codecs för dvd och allt jag hittar kostar. ?
jag testade igen med en av de första skivorna och filmen hoppade igång direkt!
jag bad min jobbarkompis att trycka in skivan i hans dator (ej samma men båda hp) och i hans startade filmen både i VLC och media spelaren.
då man sitter i rumänien på ett hotellrum rätt så själv hela dagarna så hade det varit gött att få det till att fungera men verkar omöjligt. Någon som vet något?
samma problem hände när jag skulle kolla på gudfadern som jag köpt för inte så länge sen.
har xp proffs med sp3.
Tacksam för svar!
jag testade igen med en av de första skivorna och filmen hoppade igång direkt!
jag bad min jobbarkompis att trycka in skivan i hans dator (ej samma men båda hp) och i hans startade filmen både i VLC och media spelaren.
då man sitter i rumänien på ett hotellrum rätt så själv hela dagarna så hade det varit gött att få det till att fungera men verkar omöjligt. Någon som vet något?
samma problem hände när jag skulle kolla på gudfadern som jag köpt för inte så länge sen.
har xp proffs med sp3.
Tacksam för svar!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Re: problem med dvd uppspelning på datorn
Olika dvd-spelare har laser av olika kvalitet. Dessutom kan DVD-skivor ha felaktigheter i "spåren". En spelare av hög kvalitet har större acceptans för fel på skivorna än en spelare av lägre kvalite. Så det kan hända att en skiva som funkar perfekt i en spelare inte funkar i en annan, precis som i ditt fall. Men jag skulle nog säga att felet till syvende och sist ligger i kvaliten på skivan. Är det en nyinköpt skiva tycker jag du ska reklamera den och be att få en ny, är det en gammal skiva kan du försöka torka av den, eller skaffa ett cd-sivrengöringsset (finns på CO).
- Litenmentuff
precis det där felet hade bror på alla sina barnfilmer dom haft dom flesta funka ej på hans dvd då hans ungar lekt med skivorna. Lånar hem dom och vips! 90% av dom funkar utan problem hemma hos oss..
så verkar vara en jäkla skillnad mellan dvd och dvd läsare..

så verkar vara en jäkla skillnad mellan dvd och dvd läsare..
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

Intressant tanke...minijanne skrev: <snip>...är det en gammal skiva kan du försöka torka av den, eller skaffa ett cd-sivrengöringsset (finns på CO).
Finns det nån Clas Ohlsson-liknande butikskedja i rumänien??
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
hehe, missade det, men det går bra med en mirakeltrasa - det borde det väl finnas.
ledsen man jag bara var tvungen å pika 
Men det hade varit intressant och veta ifall det fanns faktiskt.
/Hylsan

Men det hade varit intressant och veta ifall det fanns faktiskt.
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
noname märken finns ju överallt. och skivorna är helt nya, utan fettmärken eller nåt alls.
Det fungerar nu iaf. Vet inte riktigt vad jag har gjort... Men detta har jag gjort:
Jag installerade om windows media player 11.
Installerade media player classic med k-lite codec pack.
Men inget fungerade.
Testade i VLC, funkade inte.
Testade återigen med Windows media player och vips drog filmen igång!
Bara för skojs skull testade jag VLC och VIPS, funkade där också...
Så nu funkar det och tyvärr kan jag inte ge något exakt svar på vad som var felet eftersom jag inte gjort något alls med VLC:n.
Det fungerar nu iaf. Vet inte riktigt vad jag har gjort... Men detta har jag gjort:
Jag installerade om windows media player 11.
Installerade media player classic med k-lite codec pack.
Men inget fungerade.
Testade i VLC, funkade inte.
Testade återigen med Windows media player och vips drog filmen igång!
Bara för skojs skull testade jag VLC och VIPS, funkade där också...
Så nu funkar det och tyvärr kan jag inte ge något exakt svar på vad som var felet eftersom jag inte gjort något alls med VLC:n.
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Austin Mini Clubman -71
Arkiv X sa du....spoooky
/Hylsan som är inne på säsong 2

/Hylsan som är inne på säsong 2
Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
Ja, ibland funkar det med datorer som gamla tvapparater - sparka på dom lite så funkar dom:) Jag tryckte in en subtitle-plugin för en månad sen och fick det fan inte att funka - bootade om tre gånger - körde windows update - uppdaterade allt från .NET till grafikkortsdrivisar - funkade fortfarande inte. Så jag möglade och stängde av burken och gick å la mig - nästa kväll startade jag upp den igen och då funkade allt?!?! Welcome, Mr. Gates!