Koppling vid swiftmotor konventering?
Koppling vid swiftmotor konventering?
Pratade med Henrik och han hade använt Hunkojans hydraulsystem, men vad exakt är det jag behöver från en hundkoja?
Finns det nån som kanske har vad jag behöver liggandes?
Mvh Micke
Finns det nån som kanske har vad jag behöver liggandes?
Mvh Micke
Mitt project: http://www.garaget.org/gottisen
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Så här ser Henriks(MIN) setup ut

Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Är det bara den hydralkolven som är från kojjan?
Mitt project: http://www.garaget.org/gottisen
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Jag kör wilwood dragande cylinder nere och orginal koppling cyl. uppe.
nedre cylindern finns på dalhelms men e hälften så billig i Usa ink frakt.
nedre cylindern finns på dalhelms men e hälften så billig i Usa ink frakt.

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Yepp, så ser det utÄr det bara den hydralkolven som är från kojjan?
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Vad kallas wilwood cylindern om jag ska söka på den på ebay? Är det dragande nere och puttande uppe?? om jag köper båda på ebay.Ola skrev:Jag kör wilwood dragande cylinder nere och orginal koppling cyl. uppe.
nedre cylindern finns på dalhelms men e hälften så billig i Usa ink frakt.
Är detta allt jag behöver för att få kopplingen att funka?
Detta är inte riktigt mitt område

Mvh Micke
Mitt project: http://www.garaget.org/gottisen
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Är det en sånhär jag ska ha? http://www.minisport.com/acatalog/info_GSY110.html
Det fanns 2 olika sorter, är det bättre att köra wilwood? är ändå ca 500:- än kojja original.
Mvh Micke
Det fanns 2 olika sorter, är det bättre att köra wilwood? är ändå ca 500:- än kojja original.
Mvh Micke
Mitt project: http://www.garaget.org/gottisen
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Hej
Det som syns på Jonas bild är min gamla setup.
Orginal kopplingscylinder och orginal slavcylinder.
Jag vände på kopplingsarmen på växellådan och svetsade ihop den (är vikt plåt)
Borrade en rad hål och byggde ett fäste på lådan som inte får flexa.
Sen gjorde jag en justerbar stång med en gaffel i ändan.
Köpte en mått anpassad stålomspunnen slang med banjo 150kr.
Sen började jag laborera med avstånd och placeringar.
Jonas kan nog mäta och tala om hur lång kopplings armen skall vara för att passa kojans orginal slav cylinder.
Enkelt kostade bara 150kr plus lite stål och en gaffelkoppling som jag hittade i en låda.
MVH
Henrik
Det som syns på Jonas bild är min gamla setup.
Orginal kopplingscylinder och orginal slavcylinder.
Jag vände på kopplingsarmen på växellådan och svetsade ihop den (är vikt plåt)
Borrade en rad hål och byggde ett fäste på lådan som inte får flexa.
Sen gjorde jag en justerbar stång med en gaffel i ändan.
Köpte en mått anpassad stålomspunnen slang med banjo 150kr.
Sen började jag laborera med avstånd och placeringar.
Jonas kan nog mäta och tala om hur lång kopplings armen skall vara för att passa kojans orginal slav cylinder.
Enkelt kostade bara 150kr plus lite stål och en gaffelkoppling som jag hittade i en låda.
MVH
Henrik
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Den övre kolven med behållare har jag, men vilken av dom nedre ska jag ha? finns juHenrik skrev:Hej
Det som syns på Jonas bild är min gamla setup.
Orginal kopplingscylinder och orginal slavcylinder.
Jag vände på kopplingsarmen på växellådan och svetsade ihop den (är vikt plåt)
Borrade en rad hål och byggde ett fäste på lådan som inte får flexa.
Sen gjorde jag en justerbar stång med en gaffel i ändan.
Köpte en mått anpassad stålomspunnen slang med banjo 150kr.
Sen började jag laborera med avstånd och placeringar.
Jonas kan nog mäta och tala om hur lång kopplings armen skall vara för att passa kojans orginal slav cylinder.
Enkelt kostade bara 150kr plus lite stål och en gaffelkoppling som jag hittade i en låda.
MVH
Henrik
2st olika: http://www.minispares-online.co.uk/inde ... cat_id=172
Mvh Micke
Mitt project: http://www.garaget.org/gottisen
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Den billigare och äldre modellen non verto.
Den andra är för modernare Verto koppling
//Henrik
Den andra är för modernare Verto koppling
//Henrik
Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Här är min efter att jag kört sönder min fina wilwood dragande cylinder, verkar som att jag hade skruvat in den bakre justerings bulten för långt in så att cylindern bottnade och då gick tätningen i den
Kanske går att fixa till, vem vet
det här får duga som snabbfix så länge, sitter på en mk1 låda, har du en mk2 låda så är det bara att tjacka komplett glx cylinder+arm=bolt on






Re: Koppling vid swiftmotor konventering?
Är den nyare mkt bättre eller räcker det med den gamla?Henrik skrev:Den billigare och äldre modellen non verto.
Den andra är för modernare Verto koppling
//Henrik
Är det nån vits att köpa en wilwood. blir det bättre på ngt sätt??
Kan inte så mkt om motorer och dess komponenter som ni märker

Tack för all hjälp
Mvh Micke
Mitt project: http://www.garaget.org/gottisen