Era soppatorskhistorier

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
timppa
Administratör

Era soppatorskhistorier

Inlägg av timppa »

Dom flesta hundkojeägare har antagligen nån gång råkat ut för bensinstopp, även om man har en fungerande mätare så blir man ibland lite väl optimistisk. Så nu tycker jag det är dags för alla att dela med sig av sina historier.

Själv har jag råkat ut för det 3 gånger under mitt år med en mini, ingen speciellt intressant dock.
1: Samma dag som jag köpt bilen åkte jag ut i skogen på en kvällstur, och där blev jag stående och fick ringa en morbror som körde ut en dunk till mig. Bildbevis: http://www.timppa.se/mini/soppatorsk.jpg

2: Mitt ute i skogen på vägen hem från lund, men denna gången var jag förberedd med en extradunk som jag kunde hälla i.

3: Imorse på väg till jobbet, tog en omväg(går ju för sig inte köra raka vägen). Tog stopp vid en hårt belastad 90-sträcka utan väggren just vid 0800-rusningen. Hade min extradunk som vanligtvis står i bagageutrymmet på jobbet. Men ringde jobbet och så fick jag dunken utkörd till mig så det löste sig lätt.

Nu är det eran tur!
Kom ihåg att pinsamma situationer ger extrapoäng
Användarens profilbild
blacksaabrules

Re: Era soppatorskhistorier

Inlägg av blacksaabrules »

Än så länge har det inte hänt med kojan. Men som ung och dum (numera är jag bara dum) så brukade jag och en vän utmana varandra på att lyckas hälla i från dunken innan bilen stannade. Tanken med uppdraget var att hoppa ur bilen i lagom fart, jogga bredvid hämta dunken i skuffen och fylla på i farten och föraren skulle få igång motorn innan bilen hade stannat helt. Vi bodde ute på "landsbygden" på den tiden och var ganska lättroade... Om man lyckades få i bensin blev belöningen springa ifatt bilen som en tok :evil: och var reservdunken tom (hände såna fadäser också) fick vi oftast en promenad till närmsta mack, detta var före tiden med mobiltelefonernas magiska intrång i världshistorien, så någon telefonfusk fungerade inte!
Pinsamt eller inte, roligt hade vi :D

/ Erik
Användarens profilbild
timppa
Administratör

Inlägg av timppa »

haha det låter som värsta Formel-1 tankningen det där :)
Man får hålla tummarna för att det inte är uppförsbacke om man ska göra det
Användarens profilbild
blacksaabrules

Inlägg av blacksaabrules »

Det är inte så backigt på öland, men om man råkade vara i en så blev det helt klart mer bråttom.

/ Erik
Användarens profilbild
Litenmentuff

Inlägg av Litenmentuff »

lyckats en gång med soppatorsk i min kojja. det var precis när jag köpt min kojja kämpat nån månad med å få liv i den och mätaren stog på botten alltså på TOM. så jag antog att den va trasig mätaren. Då jag körde ett par mil till och från bilprovningen och provkörningar utan problem.

Sen en kväll skulle vi brumma iväg. och till min förvåning hostar kojjan till och dör mitt i en korsning borta vid lunda industriområdet. (för er som bor i sthlm är det där schenker har sin lastbilscentral.)

Blev lite lätt jobbigt men min gravida sambo fick styra bilen och jag fick glatt hoppa ur och putta bilen. vi lyckades med bravaden att efter vi kommit igenom korsningen göra en usväng direkt och ställa oss och vänta på grönt. och sen när det väl blev grönt var det bråttom att komma över korsningen . :mrgreen:
kan säga att jag va rätt slut efter att ha puttat kojjan 500meter i lite lätt uppförsbacke. men i med 20+ liter och vips så va bensinmätaren på FULL igen och så va ett "fel" åtgärdat! :mrgreen:

det är min enda och förhoppningsvis sista bensintorsk med kojjan.

Lyckades med samma bravad med min oldsmobile cutlass -69 och ja putta den 15meter gjorde att jag både sabbade ryggen och höll på dö av ansträngning så visst är det bra med en lätt bil ibland.!
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Snailspeed

Inlägg av Snailspeed »

Jag var ute och luftade Coopern i lördags. Körde bara ett par repor på gatan utanför garaget. En kompis kom ner och jag skulle ge en provtur i bilen. Vi kom nästan en kilometer sedan var det host spott och tyst. Blev till att knuffa tillbaka.

Ganska så pinsamt... :roll:
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
Användarens profilbild
minijanne
Administratör

Inlägg av minijanne »

MIn svärfar, som är en ordningens man...INTE. Vägrade att laga sin bensinmätare. Vi var ute och åkte och plötsligt hostar bilen till efter ett rödljus och stannar. Soppatorsk säger jag - aldrig replikerar han, jag ska ha minst tre å en halv liter kvar, öppnar motorhuven å börjar felsöka - tändstiften ska ut, fördelaren rengörs, det dras å juckas på varenda pinal under motorhuven. Efter en stund ger han upp och ringer nummerupplysningen för att få nummer till en bärgare...jag har då tröttnat, öppnar bagageluckan å tar ut reservdunken, trycker i fem liter och vrider om nyckeln, jahadå... Han ber bärgaren om ursäkt att han stört och lägger på - rätt lång i ansiktet:)
Skriv svar