hej allihopa! någon som har koll på hur varvräknaren skal kopplas i en gt? om det är honan eller hanen som är +eller- det hela är ju så fint att jag "supet" bort exakt den sidan i min el-perm
så lite hjälp hadde vatt fint!
mvh
tusen tack! men frågan är fortfarande vilken som är hona eller hane händer det någe med varvräknaren om man sätter fel? aja ska granska schemat extra noga!
Jag är inte alls något vidare på bilel. Och en bil som kommer från england utan alla rimliga riktlinjer hjälper ju inte.
Men till vardags så är ett vägguttag i huset en hona. Antennuttaget en hona. Alltså, om jag skulle gissat så hade jag satt hanen till plus och honan till minus... Men kan du se på ritningarna så gå efter det! =P
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Vet inte riktigt hur du menar med hona o hane, det är väl bara en benämning på hur man håller isär kabelskorna, men mottagaren är honan iaf, hanen är den med stift eller piggar o så. Eller menar du att du har olika kontakter på mätaren som ska kopplas? Vet inte hur den ser ut tyvärr...
ahh fan det var ju jävligt logiskt när jag väl fick mitt huve att fungera korekt. så var det en ren baggis faktiskt, lite ologiskt men det funkar bra nu