Sofiero Classic

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
optus
Kontakt:

Sofiero Classic

Inlägg av optus »

Utställningen på Sofiero är över.
Det fanns tre Kojor där, varav en tävlingskoja. Jag såg Ingenting om att Kojan blir 50 år i år.
Temat i år var engelska bilar och det fanns massor av MG (72 st), Jaguar, flera Morris Minor och en del ovanliga såsom Rover, en magnifik Lea-Francis från 1949, Austin Healey, Lotus, Morgan, Riley, Triumph och Rolls Royce m.fl.
Dessutom bilar från flera andra länder, i korthet mycket att se på. Vi fick också se en fin uppvisning av Biltemas Spitfire med den 12cylindriga Rolls Roycemotorn. Vilket ljud !!! i den motorn.
En exakt likadan bil som min egen första bil, en Mercedes 170S från 1950 och en likadan som min hustrus första bil, en Austin A35, ljusblå, liten och söt var också där - nostalgi.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
MinMorris

Re: Sofiero Classic

Inlägg av MinMorris »

Jag ville dit men allt har bara strulat för mig. Det blev en 3-timmars fika i kärnan i helsingborg istället. mysigt men inga bilar.
Har någon foto från utställningen? hade varit kul att se några foton!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Användarens profilbild
Fekkeman

Inlägg av Fekkeman »

Jag ville också dit, men när det finns barn som skall på kalas och en koja som skall besiktigas om en vecka så räcker inte tiden till tyvärr, men en ryckig premiärtur med obefintliga bromsar runt kvarteret hanns det med iallafall. :oops:
Användarens profilbild
optus
Kontakt:

Inlägg av optus »

Jag tog en hel film med min antika Zenit-kamera. Måste framkalla på det gamla sättet innan bilderna kommer.
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör

Inlägg av Hylsan »

Var ute igår och kollade på alla vackra bilar, men jag tycker det var sorgligt med kojorna.
Hoppas ni kan se på bilderna.

http://s133.photobucket.com/albums/q64/ ... mview=grid

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Skriv svar