Vipparmsbrygga

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
DirtBag

Vipparmsbrygga

Inlägg av DirtBag »

Jag har en liten fråga om vipparmsbryggan på min 998cc



Det sitter en liten justerplugg i andra "pedistalen" på axeln. Antar att man kan ställa oljetrycket i axeln men vad ska den stå på??



För jag tog isär den för att renöra kanalerna i axeln för ett tag sen och vet ja inte hur den stog :?
tallefjanten
Inlägg: 327
Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom

Inlägg av tallefjanten »

åk till micke i kovland, så får du tag i EJ särtagen vipparmsbrygga. :)

den skruven du pratar om är låsningen til axeln,så den inte ska

rotera.
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Fick till de själv :)





Men nu när jag skulle ta hem kojjan för första gången de här året :D Så började den koka :( Och har hittat felet, jag har vänt fläkten åt fel håll, den blåser utåt istället för att blåsa på motorn.... vart så läss så jag ställde in den i garaget och tog volvon hem :cry:





Menar du Micke som i micke thungren?? och isåfall har han en brorsa som heter Lars? för jag köpte bilen av en viss Lars Thungren i Kovland. För jag bor själv i Kovland.
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Fläkten ska blåsa ut från motorn för att få bort varmluften från motorrummet.

Spelar ingen roll vilket håll du vänder fläkten blåser åt samma håll i alla fall.
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hmm..... om de inte är de felet vad kan de vara då??





Men om man har vänt termostaten åt fel håll så borde den ju börja koka på en gång, för jag har kört den länge i garaget utan att den har kokat :?
palman

Inlägg av palman »

hello..det kan vara fläkta remen som är dåligt spänd.. börjar den slira så snurrar inte pumpen som den ska..lr så har toppackningen gått men det tror jag inte..för då kan kompet åka ut i kylarsystemet
-Magne-
Inlägg: 34
Blev medlem: 26 januari 2005 kl. 19:44
Ort: Stryn, Norge

Inlägg av -Magne- »

Er motoren trimmet?

hvis du har en trimmet motor og standard radiator så kan det være grunnen, at den ikke kjøler nok når du belaster motoren.
Magne Røyrvik
Norge
tallefjanten
Inlägg: 327
Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom

Inlägg av tallefjanten »

å jo det spelar roll vilket håll fläkten sitter!

titta noga på fläktbladen så ser du att vingarna är formade nästan som en

flygplansvinge,dvs platt på den ena sidan och avrundat på andra sidan.

och det har med hastigheten på luften att göra. vänder du fel så minskar

hastigheten,och du får sämre kylning.

mao se till att den släta sidan i centrum på plastfläkten är vänd MOT

vattenpumpen, om det är förstärkningsribborna som är vänd mot

vattenpumpen så sitter fläkten åt fel håll.

detta gäller plastfläkten. :)
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

å fasen, det visste jag inte. Blev tvungen att springa ut och kolla på min fläkt, metallfläktarna är också rundade tydligen.

Man lär sig något nytt varje dag. :D
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Motorn är inte trimmad.... Men jag ska kolla fläkten imorrn och se hur den sitter och toppackingen är de heller inte för jag satte dit en ny den här veckan :)
Skriv svar