va tvungen att knäcka en av mina muttrar till styrstaget när jag höll på. nu vill jag dock köpa en ny.
någon som vet vad den heter är väl någon konstig tumstorlek.
det är alltså muttern som håller ihop styrstaget vid trumbromsen fram. vet vad det kallas men borde heta så.
ganska liten mutter.
tack för tips.. då jag ska beställa nya motorfästen och grejjer till motorn tänkte jag att jag kunde köpa ny mutter på en gång.
vad för sorts muttrar håller styrstaget?
- Litenmentuff
vad för sorts muttrar håller styrstaget?
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? 

Re: vad för sorts muttrar håller styrstaget?
Kolla på somerford, dom har schyssta sprängskisser http://www.somerfordmini.co.uk/eshop/index.php?main_page=page&id=48
- Litenmentuff
du är kung janne! riktigt bra sida och hittade muttern direkt. 3/8 UNF va det va det nu betyder men det borde jag kunna hitta på minisparers
hittade även dom där förgängade motorfästena du prata om kommer gå som en dans att montera tillbaka nya motorn sen

hittade även dom där förgängade motorfästena du prata om kommer gå som en dans att montera tillbaka nya motorn sen

har du fått motorn?
- Litenmentuff
haha nee men kom på att det kanske var dags å beställa hem alla grejjer jag behöver för att montera tillbaka den
då jana tror han blir klar med den denna vecka med lite flyt.. men annars så borde det blir nästa vecka.. sen är det bara skruva tillbaka allt och börja försöka få liv i den.

en tips är kolla på ebay.co.uk för muttrar och bultar jag köpt 12st 7/16 UNF på ebay och det kostade £3.60 med frakt altså 47:-
michael
michael
-----------------------------------------------------------------------------------------------
jag är en engelsman som bor i sverige och nu ska jag renovera mitt första mini
http://www.michaelkerry.co.uk
jag är en engelsman som bor i sverige och nu ska jag renovera mitt första mini
http://www.michaelkerry.co.uk
inte för att vara näsvis men 12 st 7/16 UNF kostar £4.77 (ca 63 SEK)inkl frakt på minispares - inte så man går i konkurs på det
Men jag håller med om att ebay.co.uk är en guldgruva! Jag har gjort många fynd där. Vad sägs om £12 för ett nytt kromat Rocket Cover med cap och skruvar
.

Ett alternativ är Biltemas "Classic" sortiment med mutter och bricksortiment (påfyllnadssats) med UNF-gänga 1/4", 5/16" och 3/8" artikel nr 19-1049. Pris 89:90.
Tar du en mutter ur den satsen så har du 379 st bra-att-ha delar kvar!
Tar du en mutter ur den satsen så har du 379 st bra-att-ha delar kvar!

Hans L