Både broms och kopplingcylingrarna på min Princess verkat ha fastnat rätt bra och behöver nog renoveras (värsta fall bytas) var får man tag på renoveringssatser? Vad jag har förstått är det inte samma cylindrar som på kojorna (rätta mig om jag har fel)? Generell fråga: var kan man få tag på delar? Jag kommer nog behöva lite saker . Jag hittade det här stället: http://www.austin1100-1300.co.uk men jag har inte fått svar från dom ännu. Finns det nån i Sverige? Jag kommer behöva är lite plåt; höger bakhörn och höger tröskelplåt är genomrostade och behöver akut lagning. Finns det nån som har en 1100/1300 stående som vill skära lite .
Jag har hämtat en mg 1300 i helgen . ska kolla hur dålig den e bak i morrn om du vill... skicka ditt mobil nr som pm så ska jag smsa över lite bilder... den e ruskigt rostig men just nu komplett.... he he .
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
tallefjanten skrev:traska iväg till british motor då människa!
ligger ju bara en spottloska från dig antar jag. han har delar
Jojo, han har fina priser han - var i kontakt med han när jag letade innertak - han skulle ha DUBBELT vad Minispares tog inklusive frakt! -fast ett renoveringskit kostar ju inte så mycket... men ska man renovera en hel bil är det inget alternativ - fler förslag...någon?
Ola skrev:Jag har hämtat en mg 1300 i helgen . ska kolla hur dålig den e bak i morrn om du vill... skicka ditt mobil nr som pm så ska jag smsa över lite bilder... den e ruskigt rostig men just nu komplett.... he he .
Jag köpte en huvudbromscylinder av Jana, ca 900:-, han har även renoveringsatser. Jag har också handlat av Bodins Bilservice i Uddevalla. Firman i England du nämnde har mycket delar till 1100 och 1300 till bra priser, du kan ringa och beställa och han tar kort. Firman ligger i Scotland så förvänta dig ingen oxfordengelska.
Lycka till, se de övriga Princessägarna på Ordet fritt: Princesslistan.
Optus
jag tycker du hör med british motor och det där med innertaket, det ända jag vet som jag tycker han är väldigt dyr på är inredningsdetaljer men det är främst eftersom han säljer bara newton grejer. men han är alla gånger billigare än jana. jag brukar mestadels handla på british motor då det inte skiljer så mycket mellan minispares och han (måste tänka på frakten), men vet jag att jag ska köpa mycket grejer så köper jag från england.
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69