Ju högre jag kommer ju värre är det tror jag. Och sedan står aldrig mätaren på en hastighet utan pendlar mellan 90 och 100^^. och då ligger jag nog i 80 kan jag tänka.. Hur fort kör lastbilarna på E4:an? De kör om iaf.Hylsan skrev:ingen aning..men jag undrar detsamma för min visar rätt mycket fel.
/Hylsan
Hur byta hastighetsmätarvire?
Re: Hur byta hastighetsmätarvire?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Min höll 80 på mätarn när jag kröp i 30-40....
/Robban

/Robban
HAHAHA! shit... vet du vad det var? varför?Fekkeman skrev:Min höll 80 på mätarn när jag kröp i 30-40....![]()
/Robban
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Austin Mini Clubman -71
Nä, men jag bytte vajern som var kass sedan har jag inte kört så mycket, typ noll. Skall kolla det lilla "vajerdrevet" nere vid växellådan när jag ändå har allt nere.......igen. Fast iofs så är ju lådan utväxlad 3.9 men om det har betydelse kan nog någon annan svara på.
/Robban
/Robban
Har du satt i en annan hastighetsmätare? Något annat bytt? Funkade det innan du bytte?Fekkeman skrev:Nä, men jag bytte vajern som var kass sedan har jag inte kört så mycket, typ noll. Skall kolla det lilla "vajerdrevet" nere vid växellådan när jag ändå har allt nere.......igen. Fast iofs så är ju lådan utväxlad 3.9 men om det har betydelse kan nog någon annan svara på.
/Robban
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Austin Mini Clubman -71
När min visare visar 90 så ligger jag runt 70..
/Hylsan
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Det sitter MG mätare i min bil och det är inte jag som har satt dit dem. Ägar´n innan sa att den drog från 0-100 på under 7 sek. Fan tro´t.
.
/Robban

/Robban
Fekkeman skrev:Det sitter MG mätare i min bil och det är inte jag som har satt dit dem. Ägar´n innan sa att den drog från 0-100 på under 7 sek. Fan tro´t..
/Robban

Men då är det kanske inte så konstigt att den visar fel. Eller att den går 0-100 på 7 sekunder!

Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Austin Mini Clubman -71
Fast nu kom jag ju på att jag bytte låda innan den blev körbar (fast sedan blev den ju obrukbar igen
) och det kan ju hända att det drevet är kaputt som sitter i denna lådan nu. Blev det rörigt? jag återkommer när jag får tid att gräva i lådan, just nu grävs det runt huset....
/Robban

/Robban