Går det att få tag på servicebok?!

Prata om vad du vill
John Doe
Inaktivt konto

Går det att få tag på servicebok?!

Inlägg av John Doe »

Någon som vet om det går att få tag på serviceböcker till classic Mini´s?!
Då mina två bilar som jag har köpt så finns det absolut INGA papper alls på bilarna =/

Har starka funderingar att ringa runt till alla tidigare ägare och höra mig för (Jobba mig nedåt) för att höra om de kanske råkar ha nå papper kvar på bilen!

Väl mött
Kirill
Användarens profilbild
Mazze

Re: Går det att få tag på servicebok?!

Inlägg av Mazze »

Haynes har, du kan beställa hos Mekonomen. :)
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
Användarens profilbild
MinMorris

Inlägg av MinMorris »

Kirill skrev:Någon som vet om det går att få tag på serviceböcker till classic Mini´s?!
Då mina två bilar som jag har köpt så finns det absolut INGA papper alls på bilarna =/

Har starka funderingar att ringa runt till alla tidigare ägare och höra mig för (Jobba mig nedåt) för att höra om de kanske råkar ha nå papper kvar på bilen!

Väl mött
Kirill
Vad menar du med serviceböcker? Vad som behöver göras på bilarna eller vad som har gjorts eller reparationshandbok?
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
John Doe
Inaktivt konto

Inlägg av John Doe »

MinMorris skrev: Vad menar du med serviceböcker? Vad som behöver göras på bilarna eller vad som har gjorts eller reparationshandbok?
Det jag efterlyser är dem som alla bilar får med, alltså service per mil och såna saker som verkstad helst ska stämpla :wink:

Verkstadshandbok och Haynes boken har man ju redan... Men hade varit roligt att få ha en servicebok också ^^
Användarens profilbild
MinMorris

Inlägg av MinMorris »

Jag fick med en servicebok när jag köpte min clubman i somras. En röd plastficka med British Leyland emblem i nedre hörnet, "Mina Bilhandlingar".
Ett blått "Servicepass" med stämpel från Östersund, Bilkompaniet och några andra. Dock lämnades bilen in på service bara de fösta 2000 milen enligt boken. Sen finns det inget mer i den.
Följde även med ett Rostskyddscertifikat, med 2 stämplar.^^
Tyvärr har jag ingen bild på det, men det ska finnas såna böcker om inte ägarna har slängt dem. Lycka till!
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
John Doe
Inaktivt konto

Inlägg av John Doe »

Tackar tackar =)

Ska ta och lista upp alla tidigare ägare och sen ringa mig nedåt när jag fått tillbaka min mobil ifrån Phelia =D

Men någon som vet om det går att få tag på nya handlingar?
Skriv svar