läcker bränsle
läcker bränsle
Har kört två dagar till jobbet med kojan utan större problem, men efter ett besök i garaget (där jag pysslade med bagage-utrymmet) så märkte jag en stor pöl under främre delen av bilen när jag sedan skulle köra hem dagen efter. Slangen mellan pumpen och bränslefiltret är utbytt. Men läcker det där så borde det synas när bilen är igång, vilket det inte gjorde. Droppade inget alls när motorn var igång vad jag kunde se. Kan säga att jag tankade full tank precis innan jag körde in den i garaget (eller efter nån mil).
Nån som har någon idé om vad det kan vara??
/Hylsan
Nån som har någon idé om vad det kan vara??
/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"
- LittleScratch
Re: läcker bränsle
Låter ungefär som min koja, upptäckte det häromdan efter att den stått i garaget under natten.
Jag ska plocka ner min förgasare och rengöra den, kolla över packningar och hoppas på det bästa.
Min har dock ingen tomgång, tror de e tack vare ett läckande grenrör.
Men jag har också spekulerat i om det kan vara den märkliga, generator liknande grejen som sitter just ovanför generatorn, som ställer till med med tomgången. Vad det nu är för konstig remdriven manick, är det nån som vet vad det är, eller vad jag menar?
Tror att du, Hylsan, också har en sån manick på din motor. Min är en Leyland Mini 1000 - 77 och jag misstänker att de sitter på 78orna me. Rätt lyckat att min koja me e blå med vitt tak...
Jag ska plocka ner min förgasare och rengöra den, kolla över packningar och hoppas på det bästa.
Min har dock ingen tomgång, tror de e tack vare ett läckande grenrör.
Men jag har också spekulerat i om det kan vara den märkliga, generator liknande grejen som sitter just ovanför generatorn, som ställer till med med tomgången. Vad det nu är för konstig remdriven manick, är det nån som vet vad det är, eller vad jag menar?
Tror att du, Hylsan, också har en sån manick på din motor. Min är en Leyland Mini 1000 - 77 och jag misstänker att de sitter på 78orna me. Rätt lyckat att min koja me e blå med vitt tak...
Säker på att det är just bränsle då?
Du råkar inte ha en mekanisk bensinpump? Som kan läka kanske!?
Kan även vara så att någon slang på din förgasare som läcker också, typ den nedre slangen som har en spiralfjäder utanpå... På min förgasare så var fjädern hel men slangen av! Dock var ju allt urtaget, men ändå
Du råkar inte ha en mekanisk bensinpump? Som kan läka kanske!?
Kan även vara så att någon slang på din förgasare som läcker också, typ den nedre slangen som har en spiralfjäder utanpå... På min förgasare så var fjädern hel men slangen av! Dock var ju allt urtaget, men ändå

- LittleScratch
Var ute o kika på de innan idag och det ser ut som om det är pumpen som har gett upp. Så nu blir de te o meka, o den lille skulle in på ombesiktning nu i veckan ...
Vad för pump är det du ska ha då?! Den mekaniska eller?LittleScratch skrev:Var ute o kika på de innan idag och det ser ut som om det är pumpen som har gett upp. Så nu blir de te o meka, o den lille skulle in på ombesiktning nu i veckan ...
Har isf två st SU mekaniska pumpar till salu =)
- LittleScratch
Jag har en soppa pump liggandes som jag ska prova med, funkar det då så är problemet löst
Men blir nog till att köpa en ny för säkerhets skull. E de begagnade pumpar du har liggandes?
Glömde nästan att nämna att de e mekanisk pump på den

Men blir nog till att köpa en ny för säkerhets skull. E de begagnade pumpar du har liggandes?
Glömde nästan att nämna att de e mekanisk pump på den

Det är beggade mekaniska pumpar, ta en titt på min tråd på Delar säljes så ser du bild på ena där...
Anledningen till att jag säljer dem är dels för att ena bara låg, sen så plockade jag bort en från motorn då jag ska köra med elektronisk bensinpump =)
Anledningen till att jag säljer dem är dels för att ena bara låg, sen så plockade jag bort en från motorn då jag ska köra med elektronisk bensinpump =)
- LittleScratch
Jag bytte bränslepumpen samt slangarna idag, vilket roligt jobb... Men nu håller hon tätt iaf
Och tomgången berodde på 2 st öppna hål i insuget, har suttit nån slags slangar där, och dom var inte igensatta
Dock fixat lite temporärt.

Och tomgången berodde på 2 st öppna hål i insuget, har suttit nån slags slangar där, och dom var inte igensatta

den konstiga manicken ovanför generatorn är en avgasrenare. Har slängt bort den för många år sedan men har en hel del slangar kvar som jag måste åtgärda.
(vi blåa kojor kan snart starta en egen klubb
)
/Hylsan
(vi blåa kojor kan snart starta en egen klubb

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Mini -72 - "The Phantom"
Mini -72 - "The Phantom"