Tänkte lufta mina bromsar på kojjan igår.... Men när jag luftar bak så kommer de knappt en tesked med vätska men när jag luftar fram så kommer de betydligt mycke mera... Har sett att de sitter nån sorts regulator under bilen sp jag provade att palla upp bilen på hjulen för att simulera att den stod på marken men de vart ingen skillnad ändå
Är de regulatorn som är paj eller ska vara så?? komma väldigt lite vätska när man luftar bak alltså???
bromsar e skit.. kolla så att du fortfarnde har vätska i behållaren..och sen kan du bara öppna luftnipplen där bak och sen låta det stå och rinna av sig själv.. men kolla då och då så du inte tömmer behållaren för då är det knas..annars får du köpa en sån manick så du suger ut oljan.. ha de fint
hmm..... men om man pumpar upp tryck med pedalen och håller trycket och sedan öppnar luftnippeln bak så kommer de bara en knapp tesked och pedalen sjunker ingenting...... Men om man håller trycket på pedalen och öppnar sedan "matar " ledningen som går in i regulatorn så kommer de rikligt med vätska och pedalen sjunker till golvet.
då måste de nästan vara den som är paj.... eller??
Det är reduceringsventilen i bakvagnen som stänger vid för högt tryck allt enligt boken! Trampa sakta ner pedalen så ska Du se att det kommer mer olja! Om Du trycker ner pedalen för fort så stänger ventilen som vid en tvärnit Trycker du ner pedalen fort hör man oftast ett litet klickande ljud under bilen det är ventilen som stänger och således kommer ingen olja ut bakom ventilen.
luftning....alltid ett äventyr. Nå, fick samma symptomer (enbart några droppar bak) men bra flöde fram och då snöade jag in på bakre bromspackningarna. Men felet låg egentligen i dem flexibla bromsslangarna som ofta ser bra ut utifrån men var egentligen slut.
Till luftning fick jag bäst resultat med eezy beed kopplat till ett lätt överpumpat reservdäck.
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Regulatorn sitter på alla för att bromsa flödet/trycket till bakbromsarna när man bromsar hårdare,,och förhindra att man får sladd,,,man kan ju montera dit en manuell istället och justera trycket själv
Den sitter i greningen bak vid bakvagnen, att de inte skulle sitta där skulle märkas kraftigt om du bromsar hårt, då låser bakhjulen och det blir kraftig sladd (har provat) ungefär som att rycka i handbromsen.
Eller för att göra det ännu enklare,sätt en bränsle slang på luftningsventilen/rna och dra dom/den till huvudcylindern och pumpa några gånger,,,fyll på olja och sen pumpa som en galning tills all luft e borta,flytta slangen om det blir nödvändigt,oljan i slangen funkar som backventil
Jag har nu luftat bromssystemet på kojan och det är väldigt små luftbubblor kvar på framsystemet och helt luftfritt bak.. men ändå så vill inte bromsarna ta så bra.. jag kan trampa ner hela pedalen och bara just på slutet så börjar den att ta på bromsen.. har även justerat så att backarna är just så nära trumman som går utan att ta.. börjar fundera om det är gummislangarna som går ner till varje hjul som är trasigt.. någon som har koll? och vart man kan köpa nya nu när jana är på semester?