Bensin

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Bensin

Inlägg av Adjuun »

Har fått motorn att snurra nu.. nu behövs bara att den ska få bensin också.. den får alltså inte en droppe ur tanken.. och har inte hunnit felsöka än.. blev ganska sent. så några tips på vart man ska börja felsökningen?
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Per_cooper
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Kolla så att soppapumpen går, det bildas ofta oxid på "brytaren" i pumpen och då funkar det inte så bra.
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Okej vart sitter pumpen sitter den bak vid tanken eller sitter den i motorrummet? har en Mk II från 69
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
pickupkalle
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Den ska sitta i bakramen på vänster sida,men dom kan ha satt den vart som helst men den ska vara där,,följ bränsleledningen
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo tänkte det.. går ju att kolla på el-schema och dölja bränsle ledningen men glömde schemat i bilen så tänkte att jag kan ju fråga så är jag förbredd på vart jag ska leta
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Adjuun
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Nu får vi se om bensinproblemet löser sig.. jag försökte att starta pumpen och mätade och det var 12-volt där det skulle vara det och jorden satt som den skulle.. men pumpen vägrade att röra sig.. så jag plockade lös den och försökte köra.. gick inte det heller.. sen när jag skruvade upp den så gick den enormt trögt att dra runt så då beställde jag en ny som förhoppningsvis gör att bilen går
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar