Handbroms indikatorlampa
Handbroms indikatorlampa
Tjena, har en fråga om det skall lyssa en handbroms indikatorlampa när handbromsen är i? Jag har en mini rover 95.
Tjena! jag har en mini-97 och jag har ingen lampa i min bil. skulle ha vart trevigt att ha en!
Re: Handbroms indikatorlampa
Trevligt, då vet man att man inte har en sådan lampa i sin bil. Jag får väll fixa in en själv dåpeter_853 skrev:Tjena! jag har en mini-97 och jag har ingen lampa i min bil. skulle ha vart trevigt att ha en!

Det är väl bara att gasa lite - om bilen inte rullar så är handbromsen i - eller så kan man ju titta om spaken är uppdragen... hmmm, jag kanske missat nåt.
Jooo, det fungerar ju också men ibland så smart som man ärminijanne skrev:Det är väl bara att gasa lite - om bilen inte rullar så är handbromsen i - eller så kan man ju titta om spaken är uppdragen... hmmm, jag kanske missat nåt.

När vi åkte till England i somras representerade vi två olika handbromsskolor -jag lämnar ALLTID bilen i friläge med handbromsen åtdragen - Rolle lämnar alltid bilen med en växel ilagd och utan handbroms - jag kan säga att det ledde till en del intressanta startupplevelser 

Beror lite på var jag parkerar hur jag gör. Om det lutar är ju handbroms självklart men om man fickparkerat mellan bilar på plan mark är det bättre med bara växel i. Blir inte så stora skador om nån "knuffar" till den då den kan "flytta" sig enklare.minijanne skrev:När vi åkte till England i somras representerade vi två olika handbromsskolor -jag lämnar ALLTID bilen i friläge med handbromsen åtdragen - Rolle lämnar alltid bilen med en växel ilagd och utan handbroms - jag kan säga att det ledde till en del intressanta startupplevelser
/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Vespa Touring 150 (1960)
Jag kör både handbroms och växel i.Manne skrev:Beror lite på var jag parkerar hur jag gör. Om det lutar är ju handbroms självklart men om man fickparkerat mellan bilar på plan mark är det bättre med bara växel i. Blir inte så stora skador om nån "knuffar" till den då den kan "flytta" sig enklare.minijanne skrev:När vi åkte till England i somras representerade vi två olika handbromsskolor -jag lämnar ALLTID bilen i friläge med handbromsen åtdragen - Rolle lämnar alltid bilen med en växel ilagd och utan handbroms - jag kan säga att det ledde till en del intressanta startupplevelser
/ m