Vägverket, just nu hatobjekt
Re: Vägverket, just nu hatobjekt
Bra att det ordnar sig annars kanske du hade fått åtgärda den lutande kojan med större hjul på ena sidan....

När man byter en skadad vindruta vill försäkringsbolaget ha reda på var och när det hände.Om det är en nyasfalterad väg med lösgrus tror jag dom söker ersättning i sin tur,
Tulka
Tulka
När vi tog in bilar på mitt gamla jobb på Ryds så var dessa standardfrågor, dock så är det mest för "utfyllnads skull" eftersom varken glasmästeriet eller försäkringsbolagen bryr sig om var skadan inträffade. Ska bara se snyggt ut på pappretTulka skrev:När man byter en skadad vindruta vill försäkringsbolaget ha reda på var och när det hände.Om det är en nyasfalterad väg med lösgrus tror jag dom söker ersättning i sin tur,
Tulka

Trygg Hansa betalar tydligen min skada och ville inte ens se en kopia av min hatmälan (fyndigt) till VV.
Det senaste som har hänt är att hålet är fortfarande där det var trots 2 telefonsamtal till VV och att vi väntar fortfarande på lite delar (rubber cone kit) för att få kojan på rätt fot eller våg igen...
Det senaste som har hänt är att hålet är fortfarande där det var trots 2 telefonsamtal till VV och att vi väntar fortfarande på lite delar (rubber cone kit) för att få kojan på rätt fot eller våg igen...
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
bra att de betalar men jobbigt att det ska ta så lång tid ... 

Gör som Mazze´s förra chef:ydrolina skrev:Trygg Hansa betalar tydligen min skada och ville inte ens se en kopia av min hatmälan (fyndigt) till VV.
Tycker detta var klockrent =)Mazze skrev:Ja Vägverket är nog inte goa att tas med... men min förra chef (härefter kallad Chefen) lyckades få fart på dom!
I närheten av Chefens hus fanns ett stort och djupt hål i vägen. Han hade ringt Vägverket flera gånger och påtalat hålet, utan resultat.
En dag tröttnade Chefen på att vänta så han ringde till Vägverket igen och frågade om han kunde få lite oljegrus, motsvarande en skottkärra eller något. Det skulle gå bra enligt Vägverket med men samtidigt var man nyfikna på vad Chefen skulle göra.
Chefen svarade:
-Jo jag ska fylla igen hålet i gatan och har kontaktat TV-nyheterna som kommer och filmar!
Någon timme senare hade Vägverket lagat hålet.
Ur na.se idag:
Man körde på asfaltshög -
ersätts med 6 000 kronor
Mannen körde in i en hög med asfalt som inte borde ha funnits där. Nu ersätter Vägverket honom med 6 000 kronor.
Relaterat
Incidenten inträffade i Karlskoga i oktober 2008. I samband med asfaltering i närheten av den stora rondellen på E 18 hade Vägverket placerat ut koner mellan körfälten. Båda körfälten var öppna. Mannen kom körande i sin Volvo V70 från Degerfors i det högra körfältet - hastigheten var låg. Plötsligt small det till i bilen. Det visade sig att han hade kört in i en 30 centimeter hög grus- och asfaltshög. Bilen fick skador på stötdämparen samt på luftkonditioneringen - skador som kostade mannen 6 000 kronor att reparera. Mannen ställde krav på att Vägverket skulle ersätta honom för reparationerna.
Vägverket har nu beslutat om en förlikning - mannen ersätts med de 6 000 kronorna mot att han drar tillbaka den talan han skickat till Örebro tingsrätt.
Bilen äntligen fixad !!!! Bromma Bil lagade framvagnen och så körde jag direkt därifrån till Besiktningen i Nacka, där bilen gick igenom utan anmärkningar 
Trevlig besiktningsgubbe som hade kört Cooper S på 60 talet. Visste en hel del om kojor. Kanske är det därför att han var jätte noga med att kolla chassinummer

Trevlig besiktningsgubbe som hade kört Cooper S på 60 talet. Visste en hel del om kojor. Kanske är det därför att han var jätte noga med att kolla chassinummer

Kul att det har ordnat sig för dig 

Burokratin olidliga snabbhet. Nu, 2 månader senare, har ärendet åkt från VV till Stockholm Stad.... Är väg 222 vägverkets och själva rondellen stadens ? För när jag ringde tyckte VV att det var deras sträcka...
Och, det här är en riktig scoop : I dag har nån målat en ring med krita runt hålet !!!!
Jag är mycket imponerad.
Nästa gång kan jag måla en ring alldeles själv direkt på olycksplatsen
Och, det här är en riktig scoop : I dag har nån målat en ring med krita runt hålet !!!!
Jag är mycket imponerad.
Nästa gång kan jag måla en ring alldeles själv direkt på olycksplatsen

Jag träffade på din besiktningskille i Nacka för ett par år sedan. Hans första fråga var:
- Haru K-sprit i tanken ?
- Nää, svarade jag ärligt. Men kände iallfall svettdropparna komma....
- Tur för dig, för dom här förgasarna behöver en expert!
Och mycket riktigt tog han sig 10-15 min för att justera in mina förgasare och släppte sedan igenom mig med rent protokoll. Man slutar aldrig att förvånas.
Hoppas han kan hitta något instansat chassienummer på min "nya" koja. Det kan nämligen inte jag.....
- Haru K-sprit i tanken ?
- Nää, svarade jag ärligt. Men kände iallfall svettdropparna komma....
- Tur för dig, för dom här förgasarna behöver en expert!
Och mycket riktigt tog han sig 10-15 min för att justera in mina förgasare och släppte sedan igenom mig med rent protokoll. Man slutar aldrig att förvånas.
Hoppas han kan hitta något instansat chassienummer på min "nya" koja. Det kan nämligen inte jag.....
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
...hade K-sprit i tanken. inte mycket dock, men det är ju insprutningselände på den Rovern...
Jo....kritmarkeringen har nu regnat bort. Spännande, spännande
Jo....kritmarkeringen har nu regnat bort. Spännande, spännande

Jag trodde inte mina ögon !!!!! Körde förbi platsen idag, och HÅLLET ÄR LAGAT !
9 månader, 3 telefonsamtal, och 4 brev tog det....
9 månader, 3 telefonsamtal, och 4 brev tog det....
grattis!