Gick ut i garaget som Drutt-mekare nr 1. Lyckades idag med att:
1. Avrostat smådelar med stor framgång i fosforsyran under natten (ej uppvärmd)
2. Köpte ny dunder-avfettning som verkar funka

, dock känns det lite stävt i halsen.. hmmmm..
3. Demonterade friskluftsgallren i karossens bakre vägg och där upptäckte jag att det var mycket spackel (för att dölja något antar jag) runt de runda hålen.
4. Har fått bort den mjuka delen av instrumentpanelen (den nedre delen)
5. Skrapat bitumen-mattorna (får nog köpa en värmepistol till detta.. verkar ju bli evighetsgöra annars..)
6. Skruvat bort diverse smådelar
7. Grundmålat smådelar som ska återanvändas
8. Inhandlade WD44 (eller vad det hette

) som verkar funka bra
Jepp, det var nog allt. Så totalt sett har jag hunnit ännu ett steg mot min färdiga pärla
Avfettningen fungerade som jag sa... dunder. Frågade på mekonomen efter det mest miljöovänliga han hade och jag fick det
Han sa att den andra (miljövänliga) som jag använt var ungefär lika verksam som ett bad fanta..

undrar då varför de säljer det som avfettning??
Börjar också bli lite orolig över alla plåtdelar som måste inhandlas. Det verkar bli mer än jag trodde. Nu kom ju inre skärmsidorna till och jag tror även fronten behövs bytas. Anledningen är att den är bucklig och sönderrostad och jag vet inte om det är lönt att svetsa den?? Ja ja.. en ny mekdag imorron. Skulle få hjälp av min man då så det går fortare med alla fastrostade skruvar
Ha det gott i kojorna!