Gängstandard på en koja?
Gängstandard på en koja?
Funderar på att inhandla en hundkoja och renovera. Vad är det för skruvar på bilarna? Tum, metrisk?
Re: Gängstandard på en koja?
Är ju Engelsk standard på allt, TUM och på gängorna så är det UNC om jag inte blandar ihop skiten...
Så det enklaste är att inhandla hylsor och fasta nycklar med TUM för att inte paja något på kojan
Så det enklaste är att inhandla hylsor och fasta nycklar med TUM för att inte paja något på kojan

både UNC och UNF - men räkna med att du hittar en del metriskt också om du köper en äldre bil som rullat i Sverige. - men självklart - bilen är ju engelsk så tum är ju det dominerande.
Glömde bort det ultimata när det gäller kojor:
[bild]http://www.biltema.se/Archive%5CProduct ... 1243_l.jpg[/bild]
12–16 mm 19-1243 39,90 kr
16–22 mm 19-1244 49,90 kr
[bild]http://www.biltema.se/Archive%5CProduct ... 1243_l.jpg[/bild]
12–16 mm 19-1243 39,90 kr
16–22 mm 19-1244 49,90 kr
hahahahaha! Så sant! 

Har du en sen koja så är det blandad kompott! Jag har skaffat fasta nycklar i både mm- och tum-storlekar.
Som någon vis människa har sagt: Great Britain is approaching the metric system, inch by inch.

Som någon vis människa har sagt: Great Britain is approaching the metric system, inch by inch.

/Mazze
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
blandat kompot från fabrik även på den nyare kojorna (Rover)
Engelskt på kofångare, motorhuv, bältesinfästning, vanligt på det mesta, en hel del maskinskruv osså.
Ibland undrar jag om det inte är vanlig träskruv.....
Engelskt på kofångare, motorhuv, bältesinfästning, vanligt på det mesta, en hel del maskinskruv osså.
Ibland undrar jag om det inte är vanlig träskruv.....
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.