Nej, jag köpte "prickbort", enligt killen i affären skulle det var bland det mest effektiva. Det fanns även den varianten som du nämnde Hylsan och den skulle också vara bra.
Jag sprayade på växellådan och motorn för att testa och det rann bort mycket effektivt. Ska göra en rejälare avfettning på hela motorn när jag demonterat bort alla smådetaljer och pluggat hålen. Sen ska man vara ute eller ha gasmask för det är inga snälla saker att handskas med

Det svåra nu är att veta var jag kan vara när jag tvättar bort skiten. Bor i villa med garageuppfart och det känns lite bökigt att åka iväg med motorn till en gör-det-själv-hall bara för detta, funderar på att samla upp det första skitiga tvättvattnet i dunkar och åka till miljöstationen med det senare.. och sen när det värsta är borta ta och spola ner det i ett parti singel som vi har.. där växer det ändå massa ogräs som gärna kan dö

När jag köpte kojan var jag helt beslutsam att allt skulle bytas, kostnaden att renovera en bil är ju aldrig vinnande ändå så varför inte tänkte jag. Nu har jag dock börjat se hur dyra vissa delar är, som vissa stag och liknande så jag har tänkt byta det som räknas.. dvs plåten i bilen ska vara helt frisk. Till delar som bara är rostiga använder jag mitt "fosforsyrabad" he he.. effektivt!
Alla gummidetaljer som är spruckna och gamla ska väck, dock behåller jag nog de grova dämparna i fram och bakvagn om det går, såg att de var rätt dyra och om de inte behöver bytas så behåller jag dem. Är det någon som bytt sina? Blir de slitna och dåliga så det är nödvändigt?
Funderade rätt mycket igår på hur man får dit nya damasker över yttre drivaxeln

Idag ska jag ut igen, återkommer senare
/Drutten