Jag snackade med Jana förut, han skulle låna ut sitt kompressionsverktyg med ½"-gänga (det jag köpte hade 14 mm) så nu verkar det som planerna på kompression av främre gummikonerna i helgen löser sig. Jag ska dessutom skicka tillbaka det felaktiga verktyget till honom och få tillbaka pengarna.
Han sa också att det kunde vara ett helvete att få bort gummikonerna.. vilket jag upplevde igår.

.. första gången jag kände att det var ett depp-mek

De kunde sitta fastetsade så de upplevdes limmade...
På tal om fram- och bakvagnen förresten, min gamla rostiga visade sig vara en vätskefjädrande bakvagn, dock har jag torrfjädring på

... den här kojan börjar bli ett litet problem.. vet aldrig vilken årsmodell man ska köpa efter, och just 1976 byttes mycket delar så man vågar nog inte lita på att man vet vad man ska ha.
Idag ska jag riva bort undre bromsrören och demontera dörrarna med glasrutor och detaljer.. imorron skulle jag få leveransen med prylarna från Jana så då kan man dona lite med framvagnen igen...
Angående mina bromsköldar och syrabad: Syran har lossat oxiden till 75%.... det som är kvar är ju självklart på de svåråtkomliga ställena så jag får nog vackert skicka iväg dem på slutblästringen ändå.
Ja, det var allt för nu!