flip flop front gångjärn
flip flop front gångjärn
hittade engång någon som sålde kompleta kit med gångjärn o dämpare men kommer inte ihåg vart någon som vet
TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
Re: flip flop front gångjärn
Menar du dessa: http://superfastminis.com/FLIPFRONTENDKIT.htmminimini skrev:hittade engång någon som sålde kompleta kit med gångjärn o dämpare men kommer inte ihåg vart någon som vet
//Kirill
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
men fan va dyra dom var
. ja ja det bara gräva lite djupare i fickorna o skippa kvällsmaten i 2 veckor 

TURBO ROCKS..
henriks bygg
henriks bygg
går väl att bygga själv annars....
Snowmobile and minis
mini 1000 -70
volvo amazon
mini 1000 -70
volvo amazon
Går att bygga själv och jag kommer att bygga mina själv också ;D
Frågade humbug nån gång för längesen, har för mej att han använde gångjärn från en 740 

Har även sett folk återanvända originalgångjärnen också
Ihop med stötdämpare...
Även fast det är glasfiber eller kolfiber så väger skiten ändå rätt mycket O_o

Även fast det är glasfiber eller kolfiber så väger skiten ändå rätt mycket O_o
Återkom gärna med byggbeskrivning...Kirill skrev:Går att bygga själv och jag kommer att bygga mina själv också ;D
Traveller 850 -65
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
850 De Luxe -67 (I smådelar, blir nog aldrig original igen)
Nimbus C -56
DKW NZ 625 -39
Ska ta och göra om dem jag har hemma så att man fattar något som sagt... Fick dessa av en medlem här och tror varken han eller jag är så sugna att få advokater efter oss ^^ Men modifierar man dem tillräckligt så bör det nog inte vara några som helst problem ;DDr_Cotton skrev: Återkom gärna med byggbeskrivning...
Återkommer som sagt när det blir aktuellt att fixa dessa

Undrar om man inte kan använda gasteleskopöppnarna till switens baklucka till en glasfiberhuv, hjälper man bara till att öppna huven lite så den kommer upp så får ju dom kraft nog att hålla den uppe. Om nu någon förstår hur jag menar. =) Om man vill få huven/flipen att gå upp dvs och inte framåt. Den väger ju som mest i horisontellt läge, sen när den kommer upp mot vertikalen så håller ju gasdämparna den öppen utan problem. Kanske svårt med fästpunkter dock.
Passa dig så inte vinden fångar huven och slår fingrarna av dig.Helipop skrev:Undrar om man inte kan använda gasteleskopöppnarna till switens baklucka till en glasfiberhuv, hjälper man bara till att öppna huven lite så den kommer upp så får ju dom kraft nog att hålla den uppe. Om nu någon förstår hur jag menar. =) Om man vill få huven/flipen att gå upp dvs och inte framåt. Den väger ju som mest i horisontellt läge, sen när den kommer upp mot vertikalen så håller ju gasdämparna den öppen utan problem. Kanske svårt med fästpunkter dock.
Morris Mini -70
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...
Austin Mini Clubman -71
Trying is the first step towards failure...