Det har bara målats i helgen. Första litern börjar ta slut så nu är det nog dags att åka till färghandeln igen. Väntar otåligt på mina "smådelar" från England.... kommer var toknervös tills jag fått dem och kollat att allt är med. Har nog blivit lite övernervig av att läsa om alla strulaffärer
Bra info där Sudden angående värmebeständigheten (eller den icke-värmebeständiga..) på hammarlack. Jag har redan målat bromssköldarna, tror du de kommer upp över 80 grader när man kör? Har själv ingen aning om det kan bli så varmt på de delarna, isåfall har jag gjort bort mig
Tänkte försöka tvätta av motorn framöver och fixa klart med packningsbyten och sånt. Vill även måla motorn och sätta på nån snygg färg på kåpan. Tänkte köpa lite fräsha delar till den senare när jag vet vad hela detta kalas hamnar på ekonomiskt. Tur att fonderna pekar uppåt

än så länge.
ja, jag har väl inget mer att tillägga nu. Jo, det var den där fjädern som sitter i pedalstället. Den stora som håller koppling/broms pedalen. Den lade jag i mitt berömda syrabad ett par dagar, sen har jag sprayat den med zinkspray. Det verkar inte som det är så lätt att få tag i en ny så detta blev plan-B. Vet någon var man kan köpa den? Har letat men hittar inte....
Jepp, det var allt för idag
Ha det gott/Drutten