Är det någon som har en ide vart man får tag på den lilla veckade plåtfästet till spakstället för rod change låda.
Den där vibrationsdämparna sitter i.
Hos MINI SPARE har den utgått, givetvis under de sista månaderna. Nu när jag ska beställa finns den inte mer.
Eller kanske någon som har en liggande som är fräsch!?
Fäste till spakställ
-
Fäste till spakställ
Ragger
Mini 1275 Mk3
Mini 1275 Mk3
Re: Fäste till spakställ
Har du nån bild på hur det ser ut!?
- blacksaabrules
Är det den därplåtbiten mellan gummit och karossen du behöver? Rod change är väl dom lådorna med strut väl?
Isåfall så är min över, behöver den inte längre...
/ Erik
Isåfall så är min över, behöver den inte längre...
/ Erik
-
jag har en skiss men jag är inte människa att få in den i tråden så jag får väl försöka beskriva.
I bakkant av ROD CHANGE lådans växelskapshus sitter det ett veckat plåtfäste i en genomgående bult, plåten är plan på ovansidan och däri sitter det två gummibussningar för att stabilisera och minska "vibrationer" i spaken.
Jag kan givetvis bocka till en själv eller bulta växelspakhuset stumt i golvet som det är gjort idag, men problemet är att avgassystemet gör att spaken/huset hamnar långt ner och tar i marken ganska lätt, plåtfästet är anpassat för att hjälpa vxlspakhuset förbi röret.
Det vore gött att få tag på plåten om nån kan avvara.....
blacksaabrules; jag tror inte det är RODCHANG lådan som har strut....?
Kirill; har inte du handboken, jag har för mig att du lagt in den skissen jag har en kopia på?
/ Henrik
I bakkant av ROD CHANGE lådans växelskapshus sitter det ett veckat plåtfäste i en genomgående bult, plåten är plan på ovansidan och däri sitter det två gummibussningar för att stabilisera och minska "vibrationer" i spaken.
Jag kan givetvis bocka till en själv eller bulta växelspakhuset stumt i golvet som det är gjort idag, men problemet är att avgassystemet gör att spaken/huset hamnar långt ner och tar i marken ganska lätt, plåtfästet är anpassat för att hjälpa vxlspakhuset förbi röret.
Det vore gött att få tag på plåten om nån kan avvara.....
blacksaabrules; jag tror inte det är RODCHANG lådan som har strut....?
Kirill; har inte du handboken, jag har för mig att du lagt in den skissen jag har en kopia på?
/ Henrik

Ragger
Mini 1275 Mk3
Mini 1275 Mk3
Kollade i mina papper nu och det är nr 54 på sidan 10 i JANA´s pärm... Dock så fattas över hälften av hans priser vilket är oerhört synd =/ Men slå en pling till honom på måndag och hör vad del nr 54 på sidan 10 kostar 

-