Drivaxlar
Re: Drivaxlar
Hehe man kan ju undra 
Dock är väl våra drivaxlar "lite" större men ändå

Dock är väl våra drivaxlar "lite" större men ändå

Re: Drivaxlar
Jo på dom där bilderna ser dom ju rätt långa ut i förhållande till tjockleken med. Och alla vet ju att en längre planka är lättare att knäcka än en kort med samma dimensioner, och att en tjockare ledare av samma material funkar bättre än en tunnare. Så alla material har ju en gemensam nämnare, så man kan ju undra hur deras kan funka med den tunna utformningen kontra längden.
- blacksaabrules
- Inlägg: 353
- Blev medlem: 3 januari 2008 kl. 16:17
- Ort: Öland
Re: Drivaxlar
Det finns nog snudd på ingenting i en koeniggsegg som inte är ordentligt genomtänkt, så det är nog ingen fara att det inte kommer att hålla.
Men om man tittar på bilderna så ser drivaxlarna ut och vara gjorda i en spiral mot "drivriktningen" sen är dom ju ihåliga dessutom. Dessa faktorer gör dom troligtvis starkare än våra gamla hederliga i fint engelskt "bonnajärn".
Sen så behöver man väl knappast fundera speciellt länge innan man inser att även drivaxlarna på en koeniggsegg är tillverkade i kolfiber, som i stort sett större delen av bilen är gjord av.
Det var min teori.
/ Erik
Men om man tittar på bilderna så ser drivaxlarna ut och vara gjorda i en spiral mot "drivriktningen" sen är dom ju ihåliga dessutom. Dessa faktorer gör dom troligtvis starkare än våra gamla hederliga i fint engelskt "bonnajärn".
Sen så behöver man väl knappast fundera speciellt länge innan man inser att även drivaxlarna på en koeniggsegg är tillverkade i kolfiber, som i stort sett större delen av bilen är gjord av.
Det var min teori.
/ Erik
Re: Drivaxlar
Surfade lite på det just för att få reda på vad det var, fick fram detta "GKN hollow/gundrilled driveshafts."
Och sökte på bilder på det inom citattecknen och fann denna
Och sökte på bilder på det inom citattecknen och fann denna
