Har bytt till en ny bakre subframe till min 89:a.
ramen kom från en skrotad 98:a komplett med bromsar och allt, så jag
hade hoppats på att allt skulle vara ok på den och inte tänkt lägga så mycket
tid på det. Som vanligt jobbar man ju mot nån sorts deadline typ besiktning/semester.
BÅDA hjulcylindrarna ihoprostade, och när man börjar ta isär grejerna
pajar varenda gäng i bromsrörskopplingarna. Måste byta hela skiten
enda in till T-kopplingen. Ok att cylindrarna var paj, jag hade mina gamla
kvar, men i övrigt borde inte så nya grejer vara i så dåligt skick.
Varför använder inte folk kopparpasta!! GRrrr...
(dessutom har jag upptäckt att det är riktiga puckon som jobbar på mitt
lokala mekonomen, som inte kan kona bromsrör ordentligt. Vad har världen
emot mig? snyft, snyft)
fan vad bromsar e skit!
- Per_cooper
- Inlägg: 301
- Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Illa
Ja det är väl lika illa som de personer som monterar nya bromcylindrar "torrt" utan att använda bromcylinderfett, tar inte lång tid innan det blir oxid i loppen som river upp gummipackningarna.
Dessutom var det en väldigt dålig modell av cylinderpackningar på 97-98 modellerna, om man köper nya nu så är de formade annorlunda, tätar bättre.
Man KAN kona rör själv med Biltemas verktyg, så djäkla dåliga är de inte...
Dessutom var det en väldigt dålig modell av cylinderpackningar på 97-98 modellerna, om man köper nya nu så är de formade annorlunda, tätar bättre.

Man KAN kona rör själv med Biltemas verktyg, så djäkla dåliga är de inte...
