Donatorbil vad händer efter?

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Helipop

Re: Donatorbil vad händer efter?

Inlägg av Helipop »

jonas skrev:Jag å min far dumpade en bil i två delar där(Södertälje) för några år sen. Dom skulle kunna se vad det var för bil och ha chassiplåtarna å regskylt. Nemas problemas!
jag lämnade utan plåtar, dom bara noterade det och det var inga problem.
John Doe
Inaktivt konto

Inlägg av John Doe »

Annars så strippar du ur ALLT ur bilen och har bara chassit kvar, sen ringer du STENA eller någon annan metallåtervinnare och tjänar en slant på bilen då de köper upp och smälter ner bilen igen :wink:

Så glöm bilskrot, STENA eller andra återvinnare ger dig pengar istället för att du ska betala för att lämna bilen :mrgreen:
Användarens profilbild
mini4wd

Inlägg av mini4wd »

Kirill skrev:Annars så strippar du ur ALLT ur bilen och har bara chassit kvar, sen ringer du STENA eller någon annan metallåtervinnare och tjänar en slant på bilen då de köper upp och smälter ner bilen igen :wink:

Så glöm bilskrot, STENA eller andra återvinnare ger dig pengar istället för att du ska betala för att lämna bilen :mrgreen:
Lite extra pynt är alltid bra :wink:
Administratör

Inlägg av minijanne »

1000 spänn per ton pröjsar stena - hur mycket väger en strippad koja? inte många kilo ... och sen måste man ju ändå till tippen med resten av grejorna...mycket skrik för lite ull som mormor sa.
Skriv svar