jag lämnade utan plåtar, dom bara noterade det och det var inga problem.jonas skrev:Jag å min far dumpade en bil i två delar där(Södertälje) för några år sen. Dom skulle kunna se vad det var för bil och ha chassiplåtarna å regskylt. Nemas problemas!
Donatorbil vad händer efter?
Re: Donatorbil vad händer efter?
Annars så strippar du ur ALLT ur bilen och har bara chassit kvar, sen ringer du STENA eller någon annan metallåtervinnare och tjänar en slant på bilen då de köper upp och smälter ner bilen igen
Så glöm bilskrot, STENA eller andra återvinnare ger dig pengar istället för att du ska betala för att lämna bilen

Så glöm bilskrot, STENA eller andra återvinnare ger dig pengar istället för att du ska betala för att lämna bilen

Lite extra pynt är alltid braKirill skrev:Annars så strippar du ur ALLT ur bilen och har bara chassit kvar, sen ringer du STENA eller någon annan metallåtervinnare och tjänar en slant på bilen då de köper upp och smälter ner bilen igen![]()

1000 spänn per ton pröjsar stena - hur mycket väger en strippad koja? inte många kilo ... och sen måste man ju ändå till tippen med resten av grejorna...mycket skrik för lite ull som mormor sa.