Mest förekommande storlekar i tum?!
Mest förekommande storlekar i tum?!
Jag vet att vi lever i ett land där vi har mm som standard vilket gör att få tag på tum verktyg är inte enkelt för att säga j*vligt svårt många ggr...
Ska ju ta tag i hela renoveringen nu och skulle behöva inhandla hylsor samt ringnycklar i tum-storlek men vänder mig nu till er som vet vilka som är de vanligaste förekommande storlekarna som är ett absolut MÅSTE att ha hemma då man skruvar på en koja ;D
Vänligen
Kirill
Ska ju ta tag i hela renoveringen nu och skulle behöva inhandla hylsor samt ringnycklar i tum-storlek men vänder mig nu till er som vet vilka som är de vanligaste förekommande storlekarna som är ett absolut MÅSTE att ha hemma då man skruvar på en koja ;D
Vänligen
Kirill
Re: Mest förekommande storlekar i tum?!
biltema har en massa tumverktyg även jula till bra priser. så det är väl bra att köpa en hylssats och en blocknyckelsats så klarar du dig rätt så långt.
/marcus
/marcus
austin mini -75
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
1275 GT BANBIL -73
austin mini 1000 pickup -69
Men ska man snåla så är det nog 1/2" (mellan 12-13mm) och 9/16" (mellan 14-15mm), det kommer man långt på.
/Petter
Mini 1000 -78
Mini 1000 -78
11 samt 13 mm tycker jag dem är som man behövt använda mest. vad det blir i tum vettefan. Men har ett tum-kit med ringnycklar från biltema och det funkar alldeles utmärkt
7/16" 1/2" 9/16" 11/16"
dom e väl dom vanligaste...
ta en tripp till feltema i sundsvall å handla på dig en hylssats och ringnycklar!
ta en tripp till feltema i sundsvall å handla på dig en hylssats och ringnycklar!
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Har du använt dina verktyg på det senaste _clubman_ ?_clubman_ skrev:7/16" 1/2" 9/16" 11/16"
Tänkte ifall du har bytt vattenpump, haft loss toppen eller något annat kul?

..
.
.
Tog och shoppade loss på feltema idag
527 kr för en uppsättning hylsor med ½" fäste, spärrskaft samt fasta nycklar =)

527 kr för en uppsättning hylsor med ½" fäste, spärrskaft samt fasta nycklar =)
Jag köpte något kit på biltema för ca 2 år sen, prisvärt som bara den. Hylsor, 3 olika spärrhandtag, nycklar, tum, mm, you name it, 10 år garanti, 999:-. En fin stor platt låda som ligger bra i botten på skuffen.
minitokig skrev:Har du använt dina verktyg på det senaste _clubman_ ?_clubman_ skrev:7/16" 1/2" 9/16" 11/16"
Tänkte ifall du har bytt vattenpump, haft loss toppen eller något annat kul?
..
.
.
va ju jättelänge sen... typ 3.5 timme ju!

börja lite lätt så här...

slutade dystert så här...

tror bestämt turbomotorn som skulle sparas får offra veven tillsvidare om det är udda nr på den...
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
ooops tråkigt..