Om du ska lufta kopplingen på det gamla vanliga sättet så sätter du fast en genomskinlig slang på luftningsnippeln och sätter andra änden i en burk där du samlar vätskan. Sedan öppnar du nippeln och en person trycker ner kopplingen. du skruvar åt och personen får släppa kopplingen.. sen så upprepar du det tills det inte kommer några luftbubblor i slangen längre.. då skruvar du bara åt och sen ska det vara klart..
jo det vet ja allt det med,men var själv så ja tänkte att detta borde fungera..men kanske är nåt med huvudcylindern..? eftersom det inte är något "motstånd" i den alls...?
Man man har haft isär huvudcylindern eller plockat bort slavcylindern så blir de MASSA eller nästan bara luft i systemet då känns de som de är trasigt...... men de är bara att lufta på de sätt som du beskriver så borde du få koppling
För latmansluftning köp dessa små praktiska mojänger från biltema, har besparat mig MASSOR med mekk, bytte HELA bromssystemet på min ex. Audi 100 samt renoverade upp bakbromsarna på min Mini 97:a utan några större problem.
EezyBleed (Gunson Limited, http://www.gunson.co.uk/) kopplad till ett lätt överpumpat reservdäck 2,2 psi fick till slut bort luften från min koppling. Fick dock hålla pedalen helt nertryckt i början och lufta huvudcylindern först även om eezybleds instruktioner säger att det inte behövs.
(Vacuum bleeder, som skall teoretiskt skapa vacum vuid luftnippeln gav däremot inga resultat alls !
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
ta av röret och pumpa tills det kommer olja sen montera röret och gör likadant med slaven ända tills det kommer olja utan luft,,om du monterar en bränsleslang och lederden tillbaka till huvudcylindern så kan du pumpa hela tiden och se på slangen när oljan är fri från luft